נוטינג היל

אנה סקוט (ג'וליה רוברטס) לא נכנעת כשוויליאם ת'אקר משתמש בכל סיבה אפשרית כדי לתרץ את זה שהוא מפחד להיות איתה. אנה אומרת לו שבשורה התחתונה היא רק בחורה שעומדת מול בחור ומבקשת ממנו לאהוב אותה (גם אנחנו!). המונולוג של אנה כל כך אנושי ורגיש, שקל להאמין שזו ג'וליה בעצמה שמבקשת מאיתנו לאהוב אותה.

קזבלנקה

להגיד "אני אוהב אותך", כל אחד יכול. להקריב את האושר שלך כדי להגן על הבחורה שאתה אוהב, זו מחווה ששמורה לג'נטלמנים אמיתיים. יותר מ-70 שנה עברו מאז שיצא "קזבלנקה" ועדיין יש לנו את פריז. אהבה אמיתית לא מתיישנת והאמפרי בוגרט ואינגריד ברגמן כל כך יפים שזה כואב.

10 דברים שאני שונאת אצלך

הסרט שהגדיר אהבה לכל בחורה שנולדה אי שם באמצע שנות ה-80. לצערנו הרב, את שנות התיכון שלנו העברנו בלי שהית' לדג'ר ישיר לנו שירים של פרנקי ואלי על מדרגות האיצטדיון הבית ספרי. כמה סוטה זה אם אנחנו עדיין מחכים שזה יקרה?

טיטאניק

כשהם היו עדיין מאוהבים ואופטימיים רוז ביקשה מג'ק לצייר אותה, סצנת מפתח בסרט שיהיו מי שיגדירו אותו כסיפור האהבה הגדול ביותר בהיסטוריה של הקולנוע. הבקשה של רוז הייתה בעצם הצהרה: אני רוצה שתראה אותי עירומה, כי כשאני עירומה אני לא בת האצולה המאורסת, אלא סתם בחורה מאוהבת.

ג'ונו

לפעמים אוהבים ונכנסים להיריון, ולפעמים עושים הכל הפוך. ג'ונו הוא סרט מלא מחוות רומנטיות יפהפיות של טינאייג'רית מאוהבת לבחור מבולבל: החל מהטיק טקים בתיבת הדואר ועד לסצנה הזו בה היא פשוט אומרת לפולי שנדמה לה שהיא מאוהבת בו. כל שכבת ציניות שאי פעם סיגלתם לעצמכם תמס באותו הרגע.

אמרי לי כן

ג'ון קיוזאק יכול לעשות עוד 50 אלף סרטים כמו 2012, ואנחנו נסלח לו על הכל רק בגלל 20 השניות האלו. עשרות אלפי רפרנסים קיבלה הסצנה הזו במהלך השנים, ובצדק. שום דבר בעולם לא ישתווה לבחור מאוהב שמחכה לך מחוץ לבית עם בומבוקס ושיר רומנטי. אח, הילדים של היום, הם כבר לא יזכו להחזיק רדיוטייפ ענקי מעל הראש כדי לגרום למישהי לאהוב אותם בחזרה.

כשהארי פגש את סאלי

הארי הוא גבר טיפוסי - מפלרטט איתך בערך עשור, שוכב איתך כשאת פגיעה, מקבל התקף פאניקה ונעלם, רק כדי שיוכל לצוץ כמה חודשים אחרי במסיבה ולהגיד לך שהוא רוצה לבלות את שארית חייו איתך.

הנסיכה הקסומה

הוא מעולם לא אמר לה שהוא אהב אותה, הוא לא היה צריך. הוא פשוט ממש אהב אותה.

ביג פיש

ללכת מכות על הבחורה שאתה אוהב, לשתול לה שדה של פרחים, לרצות להתחתן איתה למרות שאתם בקושי מכירים – אין קלישאה רומנטית שלא מוצתה בסצנה הזו והכל דווקא תחת שרביטו של טים ברטון, האיש שהביא לנו אהבה רומנטית שמבוססת על אכילת גופות אדם. "ביג פיש" הוא סרט קצת חריג בנוף הברטוני וזה אולי מה שהופך אותו לכל כך מוצלח.

אהבה זה כל הסיפור

להתאהב בבת הזוג של החבר שלך ולהגיד לה את זה כשהוא כמה מטרים ממך, לא הרבה זמן אחרי שהם התחתנו, יכול להוציא אותך די רע. איכשהו הצהרת האהבה של מארק לג'ולייט בסרט גורמת לנו דווקא לרצות שהם יהיו ביחד. גם אהבות בלתי אפשריות יכולות לרגש ככה.

לפני הזריחה

בהצעה אחת לרדת מהרכבת שינה ג'ס לסלין את החיים לנצח, וגרם לנו להאמין ששיחות ארוכות על רקע ערים אירופאיות הן הדבר הכי רומנטי שיכול לקרות לבחורה. גם אם את צרפתייה.

סקוט פילגרים נגד העולם

"סקוט פילגרים נגד העולם" הוא סרט שכולו מחוות רומנטיות ענקיות, אבל הרגע הכי יפה הוא בו רמונה וסקוט לבד וכל מה שהם רוצים זה להתכרבל.

הבוגר

הגיע הזמן שמישהו יודה בזה – "הבוגר" הוא סרט מקסים עם כמה מהרגעים המופרכים ביותר בהיסטורית הקולנוע. סצנת הסיום, בה מתפרץ בנג'מין לתוך החתונה של איילין, היא כל כך מטורפת שכנראה התסריטאי שכתב אותה ממש האמין באהבה. אבל כשסיימון וגרפונקל ברקע פתאום הכל נראה כמעט הגיוני.

היומן

זה לא נגמר, זה עדיין לא נגמר, בואי אנשק אותך בגשם ונעשה אהבה כמו מטורפים.

אישה יפה

ביג מיסטייק היא לחשוב שאתה יכול לעזוב את הזונה עם לב הזהב. מזל שיש ורדים, טיפוס לקומות עליונות ונשיקות לוהטות כדי להשכיח את הכל.

נדודי שינה בסיאטל

סצנת הסיום של "נדודי שינה בסיאטל" היא מחווה לאחד מסרטי האהבה הגדולים ביותר בכל הזמנים, "רומן בלתי נשכח". רק שבשונה מהמקור, ב"נדודי שינה" הם אכן מגיעים לסיום המיוחל באמפייר סטייט בילדינג ומספקים לנו אורגזמה רגשית. מי ידע שאפשר להיות כל כך רומנטים שיש ילד קטן שמסתכל מהצד.

לב פראי

זה לא נגמר עד שניקולס קייג' מתחיל לשיר.