עד לפני קצת יותר משנה זוהה מת'יו מקונוהיי עם דמות השרירן החטוב. זה שהסרטים שלו כוללים כמה שפחות שורות טקסט וכמה שיותר סצנות נטולות חולצה. החלק המצחיק הוא שדווקא סרט שבו הוריד הרבה יותר מהחולצה ("מג'יק מייק") שינה את התפיסה לגביו והעניק לו שבחים רבים מצד מבקרי הקולנוע. בתחילת 2013 הגיע "הסיפור של מאד", דרמת אינדי מרגשת בכיכובו של מקונוהיי, שהפכה לאחת ההפתעות הגדולות של השנה. כל זה מוביל למה שנראה כמו הסרט שעשוי להעניק לו מועמדות לפרס השחקן הטוב ביותר בטקס האוסקר לראשונה בחייו.

ב-"Dallas Buyers Club" נכנס מקונוהיי לנעליו של רון וודרוף, חשמלאי מטקסס שנכנס לעימות עם המוסדות הרפואיים של ארה"ב בשנות ה-80 בעקבות אבחונו כנשא של נגיף האיידס. לאחר שניסיונותיו להשיג עזרה רפואית כשלו, החליט וודרוף לייצר מסלול חלופי על ידי הברחה של תרופות לא חוקיות מגבול מקסיקו והפצתן בקרב חולים שנתקלו גם הם בחומות הממסד. לצורך התפקיד עבר השחקן טרנספורמציה משמעותית, שכללה גם הפחתה של יותר מ-20 קילוגרם ממשקל גופו.

קולאז' מתיו
משרירי לרזה. המהפך של מקונוהיי
אחרי שבועות ארוכים של ספקולציות, הודיעו אולפני "פוקוס" שהסרט ייצא לאקרנים ב-6 בדצמבר, שיאה של עונת האוסקרים הצפופה. המהלך הזה לא מותיר הרבה מקום לספק באשר לציפיות של האולפנים מהסרט. לצד מקונוהיי מככבים בסרט גם ג'ניפר גארנר בתפקיד הרופאה שמנסה לטפל בוודרוף וג'ארד לטו, שמגלם את דמותה של אישה טרנסקסואלית. 

>> האסירון העליון: איך נראה היריון מאחורי הסורגים?
בואו לפייסבוק שלנו