גטסבי הגדול
אל תדאגי מותק, אני מכיר אנשים במעריב לנוער
כנראה שיש ספרים שפשוט לא אמורים להפוך לסרט קולנוע. אולפני וורנר השקיעו לא מעט כסף (127 מיליון) בניסיון להחזיר את הקלאסיקה הספרותית של פ. סקוט פיצ'גרלד אל המסך הגדול, כמעט 40 שנה אחרי הניסיון האחרון בכיכובם של רוברט רדפורד ומיה פארו. באז לורמן, האוסטרלי ("מולאן רוז'", "רומיאו ויוליה") הובא לכיסא הבמאי, לאונרדו דיקפריו וקארי מוליגן נבחרו לככב, אבל נראה שגטסבי נמצא בדרך הבטוחה להפוך לפלופ של הקיץ.

הסרט, שייצא לאקרנים ברחבי העולם במהלך השבוע הקרוב, זוכה עד כה לביקורות בעייתיות במיוחד במגזינים המובילים בעולם. באתר רוטן טומאטוס עומד הציון הכללי שלו על 44 אחוזים אחרי 39 ביקורות עם ציון ממוצע של 5.8. "הוולגריות של לורמן נועדה לעבוד על הקהל הצעיר", קובע דייויד דנבי מהניו יורק אובזרבר, "אבל כל מה שהיא מוכיחה הוא שמדובר בבמאי של וידאו קליפים עם הרבה מאד משאבים ומעט מאד טעם". סקוט פונדס מוצא סיבות נוספות לבעייתיות של הסרט בביקורת ב"וראייטי" : "גטסבי מרגיש כאילו השחקנים בו רק מנסים לדקלם טקסטים מפורסמים, בלי שום רגש אמיתי שעומד מאחוריהם".

החדשות הטובות יותר מבחינת אנשי הסרט מגיעות מכיוונם של המבקרים בניו יורק פוסט ובהוליווד ריפורטר, שהיללו את העיצוב המרשים של הסרט, השימוש המוצלח בטכנולוגיית התלת ממד ובנאמנות לסיפור של פיצ'ג'רלד. עכשיו נותר לראות איזה מהצדדים יעדיפו חובבי הקולנוע בעולם לאמץ במהלך השבוע הקרוב. ההערכות המוקדמות לקראת הקיץ דיברו על כך שהסרט יצליח להגיע קרוב לטווח 200 מיליון הדולרים. כרגע נראה שמדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית.

>> בואו לעמוד הפייסבוק שלנו