ג'ורג' קלוני על שער וראייטי (צילום: Variety)
"האזרח קלוני" על שער וראייטי | צילום: Variety
שחקנים הוליוודיים אוהבים להיכנס לדמויות מורכבות בסיטואציות מסוכנות, אבל לעיתים רחוקות קורה שהמקצוע מביא אותם לסכנת חיים ממשית של ממש גם במציאות. בראיון שהעניק למגזין Variety חשף ג'ורג' קלוני כי הדחף לסיפור טוב הוביל אותו לאחת החוויות הטראומטיות בחייו. זה קרה כשהחליט לקחת חלק בסרט דוקומנטרי שעסק ברצח העם האכזרי בדארפור, סודן.

"עצרנו באמצע שום מקום, עצירה שממש לא היינו אמורים לעשות", מספר השחקן בן ה-52, "ילד קטן בן 10 התקרב לרכב שלנו עם קלצ'ניקוב והצמיד אותו לראש שלי. הוא רצה שנרד מהרכב". "עצרנו באמצע שום מקום, איפה שלא היינו אמורים להיות. ילד בן 10 התקרב אלינו עם קלצ'ניקוב וכיוון אותי לראשי", על אף האירוע החריג, יצא צוות ההפקה בשלום מהאירוע וקלוני שב לאיזור עוד מספר פעמים לאחר מכן. "לקחו לי כמה ימים להתאושש", הוא מודה.

בעקבות המקרה הקים הכוכב לפני שש שנים ארגון הומניטרי בשם "Not On Our Watch" עם שורה של חברים בכירים ובהם מאט דיימון ובראד פיט, שמטרתו לסייע כלכלית ולהעלות את המודעות למתרחש ביבשת השחורה. למרות זאת הוא מכחיש שבכוונתו להכנס לפוליטיקה וטען שהוא מעדיף להתמקד בסוגיות חברתיות. "אני אוהב לשפוך אור על הנושאים שחשובים לי, אבל הרעיון של אדמיניסטרציה וחקיקה נשמע לי כמו סיוט".

אין תמונה
בסרטים הוא זה שמאיים
זו לא הפעם הראשונה שקלוני נמצא בסכנה. בראיון שנערך בשנות 2008 ל- Zoo Weekly סיפר כי חווה שוד מזוין ושדברים מהסוג הזה קורים כל הזמן במקומות בהם הוא נמצא.