אין תמונה
גל גדות. חבל שלא תמשיך לסרט הבא בסדרה
אנחנו אולי לא מרגישים את זה בחשבון החשמל, אבל קיץ 2013 הסתיים – לפחות מבחינתם של מפיצי הסרטים ההוליוודיים. העונה החמה הסתיימה, וזה הזמן לספור את הדולרים בקופה ולגלות איזה סרטים הצליחו הקיץ וכמה בדיוק הם הכניסו.

החדשות הטובות הן, שקיץ 2013 שבר שיאי הכנסות וגלגל כ-4.7 מיליארד דולר בהקרנות סרטים ברחבי ארה"ב. החדשות הרעות הן שברשימת עשרת הסרטים הרווחיים ביותר של הקיץ לא תמצאו סרטים עצמאיים מפתיעים כמו בעונת החורף, ורובה ככולה מורכבת מהמשכונים להצלחות עבר, סרטי אקשן, גיבורי על ואנימציה.

ראיון מלחמת העולם Z
גם "מלחמת העולם Z" ברשימה
עשרת הסרטים שכיכבו העונה מעידים כי למרות שירותי ההורדות, צעירים ובני נוער מעדיפים עדיין להגיע ולצפות בסרטים חדשים בבתי הקולנוע. סרטים שמוקרנים בתלת מימד זוכים, כבכל שנה, להצלחה קופתית כיוון שמחירי הכרטיסים שלהם יקרים יותר.

הסרט הרווחי ביותר של קיץ 2013 היה "איירון מן 3", שהרוויח יותר מ-408 מיליון דולר בארה"ב וכ-1.2 מיליארד דולר בהקרנות ברחבי העולם. יש להניח שהצלחת "הנוקמים" בשנה שעברה תרמה למותגי הקומיקס של "מארוול", וכי הצלחה דומה צפויה גם לסרט ההמשך של "ת'ור" שייצא בנובמבר. הבאזז סביב סרטי הקומיקס, כמו גם הצלחתו של "האביר האפל" ב-2012, מסבירה אולי את העניין הרב ברשת סביב ליהוקו של בן אפלק לתפקיד באטמן.

אין תמונה
איש הפלדה, קופת הברזל
במקום השני אפשר למצוא את "גנוב על המיניונים", עוד סרט המשך – הפעם באנימציה – שגרף כ-355 מיליון דולר בארה"ב. אחריו מככבים "איש הפלדה" עם 290 מיליון ו"בית ספר למפלצות" של "דיסני" ו"פיקסאר" עם 264 מיליון. את החמישייה הראשונה סוגר "מהיר ועצבני 6" עם 238 מיליון דולר בקופות בארה"ב ו-787 מיליון ברחבי העולם, מה שמבטיח סרט שביעי בסדרה המצליחה. חבל רק שגל גדות לא תשוב לככב גם בו.

חמשת הסרטים הנוספים, לפי דירוגם בקופות, הם "סטארטרק: האויב בתוכנו" (228 מיליון), "מלחמת העולם Z" עם בראד פיט ודניאלה קרטס (200 מיליון), "עצבניות אש" עם סנדרה בולוק (157 מיליון) והעיבוד הקולנועי האחרון ל"גטסבי הגדול" בכיכובו של ליאונרדו דיקפריו (144 מיליון). את העשיריה סוגר סרט האימה "לזמן את הרוע", שעדיין מציג בבתי הקולנוע ועד כה גרף בארה"ב כ-134 מיליון דולר. 

 בואו לפייס שלנו