בלאקפיש (צילום: באדיבות yes דוקו)
נקמת הלוויתנים הטורפים | צילום: באדיבות yes דוקו
במשך 20 שנה ניסו ב-SeaWorld לשכנע אותנו שביקור בפארקי המים שלהם הוא הבילוי האידאלי לכל המשפחה. התאגיד, ששווה מיליונים, מציג מופעי ראווה במרכזם לוויתנים קטלנים אותם מאמנים המאמנים מטעמו. הרשת מונה 11 פארקים עם כמות עצומה של מעל ל-24 מיליון מבקרים רק בשנה האחרונה. הבועה שנוצרה מסביבם התפוצצה לאחר יציאתו של הסרט הדוקומנטרי "בלאקפיש" (זמין לצפייה ב-yes VOD) שמתאר את מסכת ההתעללויות שעוברים הלוויתנים. במרכז הסרט עומד לוויתן בשם טיליקום, ששנים של כליאה בתנאים לא סבירים גרמו לו לתקוף למוות 3 בנים אדם, בינהם מאלפת ותיקה. הסרט עורר ביקורות רבות כלפי פארק המים.

גם האמנים שהיו אמורים להופיע בפארק המים לא נשארו בצד. גל ביטולים פקד את הפארק בעקבות ההדים שעורר הסרט. בין השמות שביטלו את הופעתם נמצאים להקת Barenaked Ladies, הזמר ווילי נלסון וזמרות הקאנטרי המצליחות טרישה יירווד ומרטינה מקבירד.

התגובות ל"בלאקפיש" מוכיחות יותר מכל את הכוח שיש לקולנוע הדוקומנטרי על המציאות. למרות שהסרט הרוויח רק 2.1 מיליון דולר מאז הפצתו, SeaWorld מתכננים להוציא משאבים רבים על בקרת נזקים. כבר השבוע שיחרר הפארק מכתב פתוח לעיתונים המובילים. בין היתר טוענים ב-SeaWorld שהוציאו 70 מיליון דולר בשלוש השנים האחרונות לטובת שיפור תנאי אחזקתם של הלוויתנים.

>>בקרו אותנו בפייסבוק שלנו