"אם אלוהים הוא טוב ואוהב וחזק מספיק כדי לעצור רוע, כאב וסבל, למה הוא לא עושה את זה?" כך נפתח הטריילר ל"Unstoppable" ("בלתי עציר"), סרטו החדש ומעורר המחלוקת של קירק קמרון, בעבר ילד כוכב ב-"Growing Pains", הסיטקום המצליח של רשת ABC. קמרון נולד בבית אתאיסטי, אבל גילה את האל בגיל 17 ומאז הפך למטיף נלהב ולפעיל בכנסייה האוונגליסטית.

בסרטו הראשון כבמאי מתכוון קמרון לענות על השאלה: "איפה היה אלוהים בטרגדיות הגדולות של האנושות ומדוע הוא מאפשר שדברים רעים יקרו לאנשים טובים". בטריילר הרשמי טוען קמרון כי המסע המורכב חיזק את אמונתו והעניק לו תשובות ברורות לגבי הטוב שיש באל. הבעיה היא שהאופי המיסיונרי של הסרט מצא חן הרבה פחות בעיני שניים מהכוחות החזקים ברשת כיום.

קירק קמרון (צילום: הפייסבוק של קירק קמרון)
לא יסתמו לו את הפה. הפוסט של קמרון | צילום: הפייסבוק של קירק קמרון
יוטיוב ופייסבוק הודיעו במהלך הסופ"ש האחרון כי הן חוסמות את קמרון מכל אפשרות לפרסם את סרטו החדש ברשתות החברתיות. בנימוקים לצעד המחמיר כנגד קמרון קבעו החברות כי התכנים המוצגים בסרטון "לא בטוחים", "פוגעניים" ו"חתרניים". היוצר החליט לרכז בתגובה את כוחם של 650 אלף העוקבים בעמוד הפייסבוק שלו ולצאת למאבק. "אני קורא לכל החברים לאמונה ולחירות שלנו", כתב קמרון בעמוד שלו, "פייסבוק ויוטיוב חסמו את האפשרות שלנו לקדם את הסרט החדש. אנא עזרו לנו לעודד אותם להסיר את החסימה באמצעות שיתוף הפוסט הזה".

הפוסט של קמרון הפך ויראלי תוך שעות, כשזכה ליותר מ-360 אלף שיתופים ומאה אלף לייקים. במקביל הוצפו גם המיילים של מערכת יוטיוב במאות אלפי פניות מצד מאמינים. הקמפיין המאסיבי נשא פירות ביום שישי כששתי החברות הסירו את החסימה והחזירו לקמרון את האפשרות לקדם את סרטו. "הראתם לי כמה כוח יש לקהילה מאמינה כשהיא משלבת את הלבבות שלה יחד", כתב קמרון בפוסט תודה לעוקביו. בעקבות החסימה קיבל הסרט יחסי ציבור גדולים אפילו יותר כשסיפור המאבק סוקר במרבית אתרי הבידור הגדולים בעולם.

קירק קמרון (צילום: הפייסבוק של קירק קמרון)
אחרי הניצחון. קמרון מודה למעריצים | צילום: הפייסבוק של קירק קמרון
ריכוז המאמצים הגדול של קמרון לסרטו החדש נובע מהעובדה שהוא יוקרן במהלך ערב אחד בלבד ברחבי ארה"ב. זה יקרה ב-24 בספטמבר ואם זה תלוי במאמינים האדוקים, אפשר להיות בטוחים שלא יישארו כיסאות פנויים בערב הזה.

>> אייל ואילנית: עשו אהבה, לא מלחמה
בואו לפייסבוק שלנו