פסטיבל הסרטים העצמאיים הגדול והמשפיע ביותר בעולם יפתח ביום שישי הקרוב את שעריו, בפארק סיטי, יוטה, לחגיגה שתימשך עשרה ימים ותכלול הקרנות של יותר מ-200 סרטים. כולם, ללא יוצא מן הכלל, נעשו במימון עצמי וללא סיוע של האולפנים הגדולים. לסאנדנס מסורת ארוכת שנים של הצמחת יוצרים מוכשרים ולהיטים שהופכים לאחר מכן ליקירי המיינסטרים. בשנה שעברה יצאו מכאן "תחנת פרוטווייל", "העולם על פי דנקן", "מאד", "אפסטרים קולור" ועוד רבים וטובים. הנה ההזדמנות להציץ בכמה מהשמות הבולטים בליינאפ של 2014.

Life Itself

רוג'ר איברט, שהלך לעולמו בשנה שעברה, לא היה סתם עוד מבקר קולנוע, הוא היה מבקר הקולנוע המשפיע והמפורסם ביותר בעולם. טיפוס חריף, שנון ודעתן, שניחן באהבה עצומה למסך ופרסם במשך חייו יותר מ-10,000 ביקורות. ספריו שבחרו מדי שנה את הסרטים הטובים ביותר הפכו לאחד ממדדי האיכות החשובים ביותר. אבל איברט היה גם אדם מורכב, כזה שעבר טרגדיות והצלחות, בחר להילחם למען מטרות שקידש והזניק את הקולנוע קדימה. סטיב ג'יימס, במאי "Hoop Dreams", סרט הדוקו שנחשב לטוב בכל הזמנים, היה אחד מחביביו הגדולים של איברט והוא גם האיש שנבחר לביים את הסרט על חייו. כדי ליצור אותו ערך ג'יימס יותר מ-2,000 ראיונות עם אנשי קולנוע בכירים וגייס יותר מ-150 אלף דולר בחודש וחצי בלבד באמצעות קיקסטארטר, ששימשו להשלמת ההפקה.

אין תמונה
כריסטינה, כמעט לא זיהינו אותך בחושך
God's Pocket

ג'ון סלייטרי, המוכר יותר בתור הפלייבוי האהוב רוג'ר סטרלינג מ"מד מן", ניסה את כוחו בבימוי מספר פעמים בסדרת המופת של רשת AMC והיה אחראי לכמה מהפרקים הטובים ביותר של הסדרה. סרטו העלילתי הראשון סובב את סיפורו של אדם (פיליפ סימור הופמן) שמנסה להסתיר את נסיבות התאונה שהביאה למותו של בנו החורג. סלייטרי היה שותף גם לכתיבת התסריט והביא איתו גם את הקולגה הג'ינג'ית, כריסטינה הנדריקס. הקאסט כולל גם את ריצ'רד ג'נקינס וג'ון טורטורו.

אין תמונה
תפסי ממני מרחק
The Skeleton Twins

ליד המילה ציפיות מופיע סרט בכיכובם של שניים מהבוגרים המוצלחים ביותר של "סאטרדיי נייט לייב". ביל היידר וקריסטן וויג מגלמים צמד אחים מנוכרים, שצירוף מקרים מוזר מביא את שניהם לחמוק מהמוות באותו היום. המשבר מוביל אותם לחידוש הקשר ולניסיון להבין איך חייהם הידרדרו לנקודה שאליה הגיעו. בפרסומים שלפני הפסטיבל הוגדר הסרט הזה כ"מדהים", "מבריק" ו"תצוגות המשחק הטובות ביותר שנראו מזה תקופה ארוכה".

אין תמונה
תמיד מאחרים לי בשמירות
A  Most Wanted Man

אחרי ש"החפרפרת" של ג'ון לה קרה, מי שנחשב לסופר הריגול המוביל בעולם, זכה להצלחה יחסית לפני שנתיים, מגיע תורו של רב מכר נוסף פרי עטו לנסות את מזלו על המסך הגדול. הפעם מדובר ב"איש מבוקש מאוד" שמתאר את סיפורו של מוסלמי צ'צ'ני שמהגר בדרך לא חוקית להמבורג, שם הוא נאסר בעקבות מה שמוגדר כמלחמת הבינלאומית בטרור. פיליפ סימור הופמן (כן, שוב הוא), רובין רייט, וויליאם דפו ורייצ'ל מקאדמס מרכיבים קאסט מרשים במיוחד, אותו יביים אנטון קורבין ("האמריקאי").

White Bird in a Blizzard

שיילין וודלי, שתהפוך בתוך חודשים ספורים לאחת השחקניות הידועות ביותר בעולם (תככב בלהיטי הנוער "מפוצלים" ו"אשמת הכוכבים"), פרצה לתודעה כתגלית אינדי, והיא ממשיכה לשמור לתעשייה אמונים. אחרי שבשנה שעברה זכתה בפרס השופטים של סאנדנס על תפקידה ב"The Spectcular Now", היא צפויה לגלם נערה מתבגרת, שנתקפת בחזיונות של אמה, שנעלמה באופן מסתורי שנים קודם לכן. את האם תגלם דווקא אווה גרין בת ה-34, חוץ מההחלטה המעט תמוהה הזו, בהחלט נשמע כמו משהו ששווה לצפות לו.

אין תמונה
למה מבוגרים כל כך מעצבנים לפעמים?
Boyhood

ריצ'רד לינקלייטר, הבמאי של טרילוגיית "לפני" (לפני חצות, לפני השקיעה, לפני הזריחה), שהתמתחה על פני שלושה סרטים וכמעט שני עשורים, עבד על הסרט הזה במקביל במשך לא פחות מ-12 שנים. הדרמה נוספה ברגע האחרון לרשימת הסרטים בפסטיבל ודווקא ההצטרפות המאוחרת שלה הופכת אותה למסקרנת במיוחד. במרכז הסיפור עומד זוג גרוש (אית'ן הוק ופטרישיה ארקט) שמערכת היחסים הרעועה שבנו יחד משפיעות באופן דרמטי על התפתחותו של בנם המשותף.

The Raid 2: Berandal (Indonesian Trailer) from Merantau Films on Vimeo.

The Raid 2

סרט ההמשך ללהיט האינדונזי שסחף את העולם לפני שנתיים. כזכור, במרכזו של המותחן האלים (מאד) הזה עמדה יחידה של הימ"מ שמוצאת את עצמה לכודה בתוך בניין מלא בפושעים רצחניים ומיומנים במיוחד באמנויות לחימה. קצת קשה להודות, אבל אף אחד לא יודע גם בשלב זה מה תהיה עלילת הסרט השני, שנשמרה בסודיות מוחלטת עד להקרנת הבכורה. מה שכן ידוע הוא שהיא מתרחשת שעתיים אחרי סיום הסרט הקודם.

אין תמונה
וזאת לא הבובה המתנפחת היחידה שלי
Frank

שורת המכירה של הסרט הזה הספיקה כדי לגרום לנו לרצות אותו מיד. מייקל פסבנדר, אחד השחקנים הדרמטיים המוערכים בהוליווד וככל הנראה מועמד לאוסקר בעוד חודש, בורח הכי רחוק מהתדמית המוכרת ונכנס לנעליה של בובה מתנפחת ענקית. זהו פרנק, האלטר אגו של קומיקאי בשם כריס סיבי (מבוסס על סיפור אמיתי) שמשמש אותו להקמת להקת הפופ שעליה חלם כל חייו. מגי ג'ילנהול צפויה לככב לצידו של פסבנדר, במה שמסתמן כלהיט קאלט כמעט בטוח.

אין תמונה
אין כניסה לערפדים
Camp-X-Ray

התגעגעתם? קבלו את קריסטן סטיוארט, שחוזרת אחורה אל תעשיית האינדי בה גדלה בתקווה להשתחרר מהצל של "שלגיה" ו"דמדומים". סטיוארט מגלמת כאן חיילת קשוחה בצבא ארה"ב שנשלחת לשרת בכלא גואנטנמו הידוע לשמצה, ומתיידדת עם אסיר שמוחזק במתקן כבר שמונה שנים. סטיוארט חטפה הרבה ביקורת על יכולת המשחק שלה בשנים האחרונות וזאת נראית הזדמנות מצוינת לתקן את הרושם.

>> בואו לפייסבוק שלנו