"האווטאר גרם לי לחרדה" (צילום: AP)
שיט, עוד פעם הנודניק הזה עם המשקפיים | צילום: AP
אם בשנים האחרונות הרגשתם חסך רציני בחייזרי ענק כחולים וסקס באמצעות צמות, בטח תשמחו לגלות שלא נותר עוד הרבה זמן לחכות עד הפעם הבאה. מאז שהפך את "אווטאר" לסרט הרווחי ביותר בהיסטוריה, הבטיח ג'יימס קמרון שנחזור אל פנדורה, ונכיר לעומק חלקים רבים הרבה יותר ממנה. אלא שבשנים האחרונות הוא היה עסוק דווקא בצילום סרטי טבע מתחת לפני המים, ובהפצת מסר התלת ממד לכל מי שהיה מעוניין לשמוע.

בחודשים האחרונים עבד קמרון צמוד לבמאי "ההוביט" פיטר ג'קסון, כשהוא מפקח על פריצת הדרך הבאה בעולם ה-3D, צילום ב-48 פריימים לשנייה. לא רק שהפורמט החדש אמור להפחית את כאבי הראש ותחושות הבחילה שנוצרים מצפייה בתמונות חשוכות, הוא אמור גם להפוך את התמונה ל"אמיתית יותר", בזכות ניקוי התמונה מרעשים, הבהרה שלה ומניעת מריחת התמונה בזמן תנועה. ברגע שהמהפך הושלם, הסכים סוף סוף הבמאי הפדנט להכריז על תחילת הצילומים בשנה הבאה.

"אני רוצה שהתסריטים יהיו מוכנים הפעם", סיפר קמרון בריאיון ל"West Australian", "אני לא מעוניין להמשיך לכתוב אותם תוך כדי העריכה. זה קרה לי בסרט הראשון ובגלל זה לא מעט סצנות נמחקו. אני מאמין שהתהליך הזה יושלם עד פברואר ושנוכל להתחיל לצלם כבר בסוף השנה הבאה". על פי התכנון, אווטאר 2 ו-3 אמורים להיות מצולמים יחד כדי לחסוך בעלויות, כשהראשון שבהם צפוי להגיע למסכי הקולנוע לקראת סוף 2015.

ג'יימס קמרון אווטאר
מיגרנה אניוואן?
הקרנות ראשונות של חומרים מתוך ה"הוביט", אגב, אמורים לגרום לקמרון לא מעט דאגות. מבקרים שזכו לצפות בהם דיווחו שמעולם לא ראו דבר נורא יותר דרך משקפי תלת ממד. ג'קסון מבטיח שעד הקרנת הבכורה הכל יסתדר, תבחרו אתם אם להאמין לו. מה שבטוח הוא שקמרון, אולפני פוקס ומאות מיליוני דולרים תלויים בהימור הזה.