אין תמונה
דרמת חטיפה משובחת. קפטן פיליפס
בדד, זה הטרנד המוביל של 2013 בקולנוע. סיפורן של דמויות נטושות שמנסות להגיע בכוחות עצמן לחוף מבטחים. סנדרה בולוק וג'ורג' קלוני נאבדו בחלל בדרך לשיא של 55 מיליון דולר בסופ"ש הראשון של "כח משיכה". הביקורות היללו והציונים הרקיעו שחקים במה שנראה היה כמו מקרה נדיר שבו הכל מתחבר לתוצאה מושלמת. והנה חלף לו רק שבוע וגם "קפטן פיליפס", סיפורו של רב חובל שנופל בשבי פיראטים סומלים בלב בים, מצליח כמעט לשחזר את ההישג. כל זה עוד לפני ש"הכל אבוד" בכיכובו של רוברט רדפורד (שהוא גם השחקן היחיד) שאמור להגיע בהמשך.

ב"רוטן טומאטוס" עומד הציון הכולל של "קפטן פיליפס" על 95 אחוז של ביקורות חיוביות עם ציון ממוצע של 8.5. בכל סופ"ש אחר זה ככל הנראה היה מספיק למקום ראשון בטבלת שוברי הקופות ופער ניכר על המתחרים. אבל אם מישהו היה זקוק לעוד הוכחה ש"כח משיכה" הוא תופעה בלתי רגילה בעוצמתה, קיבל את ההוכחה שלו השבוע.

כח משיכה (צילום: גלובוס גרופ)
בלתי ניתן לעצירה. כח משיכה ממשיך לשבור שיאים | צילום: גלובוס גרופ
אחרי הפתיחה המסחררת, המריא המותחן הבדיוני של אלפונסו קוארון לשיא מדהים נוסף. 45 מיליון הדולר שהוסיף הסרט לקופה מהווים את הירידה הנמוכה ביותר (21 אחוז) אי פעם לסרט שפתח ברווחים של למעלה מ-50 מיליון. מה שאומר בעברית פשוטה שגם אחרי ההייפ והבאזז העצום של שבוע הבכורה, העוצמה של "כח משיכה" נראית חזקה כמעט באותה מידה. כל זה מוביל אותנו לנתון המדהים של 200 מיליון דולר שנאספו במהלך 10 ימים הראשונים ברחבי העולם. נתוני הקופות מציגים קהלים מבוגרים שזורמים לסרט בצורה מאד לא אופיינית לסרטים מהז'אנר הזה ו-6% מההכנסות הן בכלל של צופים שחזרו לסיבוב שני ושלישי בספקטקל החללי.

ליד המספרים חסרי התקדים האלה, ההישג המרשים בפני עצמו של "קפטן פיליפס" הספיק רק למקום השני. 26 מיליון הדולר שהשיג הסרט עומדים בציפיות המוקדמות של אולפני סוני ועשויים לכסות את ההשקעה כבר בשבוע הבא. גם המקום השלישי בטבלה של השבוע שייך לסוני עם "גשם של פלאפל 2" שהוסיף 14 מיליון דולר לסך הכל של 78 שנאספו בשלושת השבועות בהן הוא מוקרן.

המפסיד הגדול של השבוע הוא "מצ'טה הורג", הסיקוול לבי מובי המצליח של רוברט רודריגז. אלא שבניגוד ל-2010, אז התקבל הסרט כתופעת קאלט מרעננת, הביקורות קטלו את הסרט החדש באכזריות. הוסיפו לכך את שני הענקים בהם התחרה הסרט בסופ"ש הפתיחה שלו ותקבלו את התוצאה המאכזבת של 3.4 מיליון דולר הכנסות בלבד. אחרי שגם סופיה ורגרה וליידי גאגא לא הצליחו להושיע אותו, מסתמן שמצ'טה לא יחזור לסיבוב שלישי בעתיד הנראה לעין.

>> בואו לפייסבוק שלנו