הו, ג'וני דפ, ג'וני דפ... כל כך הרבה כותרות, כל כך מעט סבלנות לשטויות שלך. בדיוק כשאנחנו חושבים שכבר שמענו ממנו מספיק, מגיעה כותרת נוספת ויש שיאמרו - הסקסיסטית מתמיד. אם נתקלתם בפרומואים לסרטו החדש של דפ, "שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר", כנראה שהבחנתם בנבל החדש של קפטן ג'ק ספארו - השחקן הספרדי חוויאר בארדם. אך כעת מסתבר שהוא לא היה הבחירה הראשונה, ויותר מכך - הנבל של הסרט בכלל היה אמור להיות אישה.

פוסט מבלוג שפורסם ב-2016 של תסריטאי "שודדי הקאריביים", טרי רוסיו, ונחשף כעת על ידי אתר "Movie Pilot", מגלה כי האחרון - שהחל לעבוד על תסריט הסרט המדובר עוד ב-2011 - ייעד את תפקיד הנבל הראשי דווקא לאישה. אז מה קרה? ג'וני דפ, שהחליט שמאחר וכבר הופיע בעבר בסרט בו הייתה נבלית ("צללים אפלים" מ-2012) - אין מקום לאחת נוספת. הכיוון של רוסיו נענה בשלילה, והתסריטאי - שעבד על כל שאר סרטי "שודדי הקאריביים" עד אז - הוחלף על ידי ג'ף נתנסון. יחד עם דפ, השניים כתבו את התסריט החדש של "נקמתו של סלזאר".

חאווייר בארדם בטריילר של "שודדי הקאריביים: מתים לא מספרים דבר" (צילום: יוטיוב , צילום מסך)
זה לא אתה, זה ג'וני דפ. בארדם בדמות סלזאר | צילום: יוטיוב , צילום מסך

"הגרסה שלי ל'המתים אינם מדברים' (שמו הקודם של הסרט) נזרקה הצידה כיוון שהיא הציגה נבלית ממין נקבה, וג'וני דפ היה מודאג שזה יהיה דומה מדי ל'צללים אפלים', שגם בו הוצגה נבלית", כתב רוסיו. "לפעמים מספיקה החלטה בודדת של איש בודד, לפעמים בגלל גחמה בלבד, כדי להרוס שנים של יצירת סיפור ובניית עולם". 

עם אישה אחת בולטת בלבד בקאסט הסרט החדש (קאיה סקודלריו, "סקינס"), מסתמן שדפ פשוט לא יכול היה לשאת במחשבה שאישה תגלם פעם נוספת מתחרה נגד דמותו, פן יפסיד לה. אך האם האשמה היא עליו, או דווקא על אולפני דיסני שככל הנראה יעשו הכל כדי לשמח אותו? לנוכח הדיווחים כי הוא אפילו לא טורח ללמוד יותר את שורותיו, ועצם היותו השחקן הכי לא רווחי בהוליווד, אולי הגיע הזמן להפיל אותו מהסירה ולוותר על שירותיו.

mako תרבות בפייסבוק