פרסו את השטיחים האדומים והכניסו את השמפניות לקירור, עונת הפרסים שתוביל לטקס האוסקר 2015 נפתחה הבוקר (שני) רשמית עם ההכרזה על הזוכה בתואר בחירת הקהל של פסטיבל טורונטו. "The Imitation Game", הדרמה הביוגרפית בכיכובו של בנדיקט קמברבאץ', המשיך את הבאזז הגדול שליווה אותו מפסטיבל טלורייד והפך בכך לשם החם הראשון במרוץ לאוסקר. הסרט צפוי להגיע לבתי הקולנוע בסוף נובמבר.

פסטיבל טורונטו אמנם לא חוזה באופן קבוע את הזוכים בפרס האוסקר (לא מעט מפני שבתחרות הרשמית שלו קובע הקהל ולא צוות שופטים), אבל הוא בהחלט מקור מצוין לקביעת מגמות. "12 שנים של עבדות" החל כאן את דרכו הארוכה עד לאוסקר בשנה שעברה ו"אופטימיות היא שם המשחק" עשה זאת לפניו בדרך לארבעה פרסים מרכזיים. 

"The Imitation Game" מגולל את סיפורו של אחד מהגיבורים המוכרים פחות של מלחמת העולם השנייה. אלן טיורינג, מתמטיקאי בריטי גאון, שגויס בשיאה של מלחמת העולם השנייה על ידי מנגנוני המודיעין של צבא הוד מלכותה במטרה לעזור לפצח את קוד "אניגמה" הנאצי. הקוד, ששימש להעברת מסרים בין הכוחות הגרמניים במלחמה, נחשב לבלתי ניתן לפיצוח, אך טיורינג היצירתי הביא עמו למשימה חזון שונה לחלוטין מכל מה שנראה לפניו. קמברבאץ', שמגלם את טיורינג, פרץ בשנים האחרונות לתודעה כאחד הכוכבים הבריטים החשובים בתעשייה. התפקיד הזה עשוי להביא אותו למועמדות האוסקר הראשונה שלו. בסרט מככבים גם קירה נייטלי ומארק סטרונג.

בכלל, נראה ש-2014 תהיה השנה שבה הבריטים ישובו לשחק תפקיד מרכזי בעונת הפרסים. לצדו של "The Imitation Game" בלט בפסטיבל גם "The Theory of Everything".  גם כאן מדובר בדרמה ביוגרפית, המתמקדת בקורותיו של סטיבן הוקינג הצעיר (בכיכובו של אדי רדמיין).