בחודש שעבר, עשינו מעשה ודירגנו את הסרטים המצוירים (באורך מלא) הטובים ביותר מבית דיסני. "היפה והחיה" הגיע בדירוג החשוב הזה למקום השישי, אבל על פי העדויות החדשות שתיכף נציג בפניכם, אולי ראוי להוריד אותו כמה מקומות. סליחה, אנחנו יודעים שמדובר בסרט שיקר לליבם של אלפי מעריצים מסביב לעולם, אבל חבר'ה - שמתם פעם לב לכך שהוא רצוף בטעויות המשכיות, והמון דברים בו לא מסתדרים בכלל? 

כתמיד, יש לתת קרדיט לבאזפיד, האתר שהפך לאימפריה בדיוק מסוג התגליות הטיפשיות האלה, שמתעלקות על מותגי עבר אהובים ומפרקות אותן לרסיסים. מדור הבידור של באזפיד פרסם לאחרונה רשימה ארוכה, ובה שבעה עשר כשלים ופשלות, שאולי לא יגרמו לכם לשקול מחדש את הערכתכם לסרט, אבל בהחלט יגרמו לכם להגיד "אה, נכון, ממש לא שמתי לב!".

למשל, הספר שבל מחזירה לחנות הספרים בסצנת הפתיחה. כשהיא מספרת עליו בהתלהבות לאופה, היא מחזיקה אותו בשני אופנים שונים, ושדרת הספר פונה לכיוונים שונים, במהלך אותה הסצנה -

מתוך הסרט

בכלל, הספר הזה עשה לא מעט צרות לאנימטורים של דיסני, כי כשבל נכנסת לחנות, הספר מדלג אל תוך הסל שלה וכריכתו הופכת לסגולה.

מתוך הסרט

כשגסטון מגיע לבקר את בל בביתה, כמות המדרגות בבית - אגב, אהבנו את הבית רב המפלסים למשפחה עניה כל כך. אמין מאוד - משתנה מפריים לפריים. בהתחלה יש שש מדרגות בגרם, ואחר כך רק ארבע. מסכן מוריס שצריך לרדת כל יום במדרגות בוגדניות כל כך -

מתוך הסרט

וגם בטירה המכושפת העניינים לא נעשים פשוטים יותר. שימו לב, למשל, לתזוזה של הסדק בפרצופו של צ'יפ מצד ימין לשמאל בסצנות שונות בהשתתפותו. כאן נוכל עוד להניח שהאנימטורים רצו להבליט את הסדק, שהוא המאפיין המזוהה ביותר של הדמות, אבל למה במחיר העקביות? לא יפה:

מתוך הסרט

גם דיוקנו של הנסיך, שחוטף שריטה אכזרית אחרי שהנ"ל הופך לחיה, משתנה בין הההופעות שלו בסרט. שימו לב לשינוי בכמות החריצים ולכיוון השריטה -

מתוך הסרט

אם כי גם את הטעות הזו ניתן לפתור איכשהו, אם לוקחים בחשבון שעבר זמן בין הסצנות (הראשונה ממש בתחילת הסרט, והשניה מתרחשת אחרי הגעתה של בל לטירה). ייתכן שבפרק הזמן הזה, החיה צבר זעם נוסף על פרצופו הקודם ושרט שוב את הדיוקן, שהמשיך ללעוג לו מהקיר.

ואם בקרעים עסקינן, בואו נדבר על סיום הסרט. כשהחיה חוזר לצורתו האנושית, חולצתו נקרעת כי בכל זאת, מאסת הגוף שלו משתנה. אין בעיה, לקחנו. אבל כשבל רצה לחבק אותו -הופ, החולצה נתפרת מעצמה, וחלק מהקרעים נעלמים כשהנסיך מושיט את ידו ללטף את אהובתו.

מתוך הסרט