פסטיבל הקולנוע הנוצץ ביותר בעולם סגר הערב (ראשון) שבועיים של קולנוע איכותי עם טקס הפרסים שנעל את החגיגה בריביירה הצרפתית שנערכה זו השנה ה-66. בניגוד לשנים קודמות לא הסתמן הפעם פייבוריט בולט מבין המתמודדים בתחרות הרשמית וחבר השופטים, בראשות סטיבן ספילברג, נאלץ להתלבט בין מספר גדול של מועמדים איכותיים. כמו בטקס האוסקר האחרון, הפתרון היה לחלק את השלל בין כמה שיותר זוכים, כשדקל הזהב , הפרס היוקרתי מכולם, הולך לסרט שהצליח לגנוב את ההצגה מהשמות הגדולים ברשימת הסרטים.

"כחול הוא הצבע החם ביותר", סרטו של הבמאי הטוניסאי-צרפתי עבדלטיף קשיש, המבוסס על ספר בעל אותו שם מאת ג'ולי מארו, מגולל את סיפורה של אדל, תלמידת תיכון יפהפייה ומבריקה בת 17, שרעבה להכיר את העולם סביבה ולגלות את מיניותה. המסע מגיע לשיאו כשהיא פוגשת באמה, תלמידת אמנות בעלת שיער צבוע כחול, והשניים מתחילות לנהל ביניהן רומן סוער במיוחד.

הסרט (שאורכו שלוש שעות) כולל כמה וכמה סצנות מין גרפיות במיוחד, כולל אחת באורך לא פחות מ-10 דקות רצופות, שהצליחה להביך לא מעט צופים בהקרנה המיוחדת בפסטיבל. צמד הכוכבות הצעירות של הסרט, אדל אקסארקופולוס וליה סיידו, הפכו לשמות החמים ביותר שיצאו מהפסטיבל, כשהצלמים והבלוגרים לא מפספסים אף הזדמנות כדי לצלם עוד תמונה שלהן יחד. ההערכות הן שהסרט יוקרן ברחבי העולם עם מגבלת גיל של 17 ומעלה.

בפרס הגרנד פרי, השני בחשיבותו בפסטיבל, זכה סרטם החדש של האחים כהן, שקיבל את הביקורות החמות ביותר מבין הסרטים שהוקרנו בקאן השנה. הסרט מתמקד בסצנת מוזיקת הפולק של שנות ה-60 ובכותב אלמוני (אוסקר אייזק), שמגיע לניו יורק עם חלום להשתלב בה בהצלחה ולהגיע לתהילה. בסרט מככבים גם קארי מוליגן, ג'סטין טימברלייק וג'ון גודמן והוא מוגדר על ידי רבים מהמבקרים כאחד הסרטים השנונים והכובשים ביותר שיצרו האחים לאורך הקריירה.

את פרס הבימוי קטף היוצר היפני הירוקאזו קורה-אדה (ששניים מסרטיו כבר זכו למועמדות ל"דקל הזהב" ב-2001 וב-2004). הסרט מתאר את סיפורו של איש עסקים, המגלה שבנו האמיתי הוחלף מיד לאחר לידתו בילד אותו גידל כבנו. הגילוי מוביל אותו למסע בעקבות בנו האבוד. בפרסי המשחק זכו ברוס דרן, המגלם אב ממורמר, שיוצא למסע בדרכים עם בנו, בסרטו עטור השבחים של אלכסנדר פיין, "נברסקה". ברניס בז'ו (זוכת האוסקר על "הארטיסט"), הוסיפה עוד פסלון לארון עבור תפקידה בסרטו של הבמאי האירני, אשגר פרהדי, כאישה צרפתייה שננטשת על ידי בעלה האירני עם שני ילדיהם ובוחרת להתחיל בחיים חדשים, על אף התנגדותו לכך.

רשימת הזוכים המלאה:

דקל הזהב: "כחול הוא הצבע החם ביותר", במאי: עבדלטיף קשיש

פרס הגרנד פרי: "בתוך לואין דייויס", במאים: האחים כהן

פרס חבר השופטים: "Like Father, Like Son", במאי: הירוקאזו קורה-אדה

הבמאי הטוב ביותר: אמט אסקלנטה ("Heli")

השחקן הטוב ביותר: ברוס דרן ("נברסקה")

השחקנית הטובה ביותר: ברניס בז'ו ("העבר")

התסריט הטוב ביותר: ג'יה ז'האנגקה ("מגע של חטא")

הסרט הקצר: "Safe", במאי: ביונג-גון מון

מצלמת הזהב (סרט הביכורים הטוב ביותר): "Ilo Ilo", במאי: אנתוני כהן

>> בואו לעמוד הפייסבוק שלנו