פסטיבל הקולנוע בירושלים יציין השנה 33 שנים לפעילותו ויפתח ב-7.7 (תאריך יפה לחתונה) עם הקרנת בכורה ישראלית לסרט "חולייטה", סרטו החדש של אחד הבמאים האהובים ביותר בישראל - פדרו אלמודובר. ההקרנה תתקיים כמיטב המסורת בברכת הסולטן בנוכחות כוכבי הסרט אמה סוארז ודניאל גראו.

הסרט, שהוקרן במסגרת התחרות הרשמית בפסטיבל "קאן" האחרון מביא שלושה סיפורים קצרים מאת הסופרת הקנדית אליס מונרו, ועוקב אחר חייה של אשה בשם חולייטה בתקופות שונות של חייה. בגיל 18 עוזבת אנטיה (בלאנקה פרז הצעירה) את בית אמה מבלי לספק הסבר או להותיר עקבות. במשך שנים מנסה חולייטה - שמגולמת על ידי סוארז, כחולייטה הבוגרת ועל ידי אדריאנה אוגארטה כחולייטה הצעירה - להתחקות אחר בתה, אך בהדרגה מגבשת לעצמה חיים עצמאיים. בדיוק ברגע שבו היא ניצבת בפני ההזדמנות להתחיל מחדש – במקום אחר ועם אהבה חדשה, עם נכונות לוותר על החלום לשוב ולראות את בתה – נחשפת בפניה פיסה חדשה בפאזל ההיעלמות המסתורית השולחת אותה למסע עמוק בנבכי זיכרונותיה. זאת הפעם השלישית שסרט של אלמודובר פותח את הפסטיבל אחרי הלהיט "הכל אודות אמא" (1999) ו"דבר אליה" (2002). הסרט יופץ על ידי קולנוע לב החל מה-8.7. 

יותר מ-200 סרטים ישראלים וזרים יוקרנו השנה בפסטיבל, כחלק משמונה מסגרות תחורתיות נושאות פרסים. בנוסף, נוספה השנה תחרות בינלאומית חדשה שתחגוג הישגים קולנועיים בולטים מחו"ל במטרה לעודד הפצה של מה שמכונה "סרטי איכות" בישראל. התחרות תכלול בין שמונה לעשרה סרטים באורך מלא המגיעים ממדינות שונות ומציגים ז'אנרים שונים. במסגרת התחרות יוענק פרס על סך 20 אלף דולרים.

אם יתחשק לכם לצפות בסרט מחוץ למזגן המקפיא של אולמות הקולנוע, השנה יתקיימו גם הקרנות תחת כיפת השמיים בגן ווילף, וגם פעילויות מיוחדות לילדים. מנכ"לית סינמטק ירושלים, נועה רגב, סיפרה על הפסטיבל: "אנחנו שמחים לפתוח השנה את הפסטיבל עם סרט של אחד היוצרים האהובים והמוערכים בעולם בעשורים האחרונים, פדרו אלמודובר". בדבריה התייחסה גם לשתי מנשות הקולנוע הגדולות ביותר בישראל שהלכו לעולמן השנה - "הסרט 'חולייטה' מתמקד בגיבורות נשיות ועוסק בעוצמתן של הנשים. הקרנתו בפתיחת פסטיבל הקולנוע ירושלים היא מחווה לנשות הקולנוע הישראלי מעוררות ההשראה שאינן עמנו עוד - ליה ון ליר מייסדת הפסטיבל והיוצרת רונית אלקבץ". הפסטיבל מתקיים בתמיכת המועצה הישראלית לקולנוע – משרד התרבות והספורט, עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, הקרן לירושלים, קרן ון-ליר וקרן משפחת אוסטרובסקי.

תוכניית הפסטיבל המלאה תתפרסם בהמשך.