2017 כנראה יכולה להיחשב כשנה מוצלחת במיוחד עבור ייצוא ישראלי, דוגמת גל גדות ו"וונדר וומן", זכייתו של "פוקסטרוט" בפרסים, קניית "פאודה" על ידי נטפליקס ועוד. כעת, מי שמצטרף לרשימה הוא הסרט "שימני כחותם על ליבך" - שהתקבל לתחרות הסרטים הקצרים היוקרתית של סאנדנס, והפך למועמד בפסטיבל הגדול ביותר בעולם לקולנוע עצמאי שייערך ב-18 בינואר ביוטה, ארה"ב. 

מי שכתב וביים את הסרט הוא עומר טובי, הבעלים והמפיק של ליין המסיבות המזרחיות המצליח, אריסה, והסרט הופק בתמיכת קרן גשר לקולנוע רב-תרבותי ופסטיבל הקולנוע הגאה בתל אביב (TLVFest). ההקרנה של "שימני כחותם על ליבך" בסאנדנס היא הבכורה הבינלאומית הראשונה של הסרט (לאחר שהשתתף בפסטיבל הסרטים האחרון בחיפה). סרטו הקודם, "כלבי ציד", בכיכובן של אורנה בנאי, ענת וקסמן ואתי לוי, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל חיפה, בפסטיבל אספן היוקרתי לסרטים קצרים ובציון לשבח מטעם ה-American Film Institue, ואף הוקרן בלמעלה מ-40 פסטיבלי קולנוע שונים ברחבי העולם.

"שימני כחותם על ליבך" מורכב מקאסט של "Non Actors" ובכיכובה של הזמרת האיקונית רבקה זוהר, שעבורה זה התפקיד הקולנועי הראשון. הסרט, שצולם כולו בשוט אחד מורכב, מתאר מפגש בין בחור צעיר לגבר מבוגר במהלך שיטוט בסאונה לגברים בלבד - מפגש ההופך במהרה לשיעור לא צפוי על אהבה. הסרט מכיל סצנות נועזות מאוד וסווג לצפייה למבוגרים בלבד. חוץ מזוהר, הקאסט מורכב גם ממוטי מלמד ("זגורי אימפריה", "פלפלים צהובים") ואורי יחזקאלי (ששימש במשך זמן רב כסלקטור במסיבות האריסה, שטובי מפיק), גם משחקן הפורנו, יונתן אגסי. 

 

לפסטיבל סאנדנס יגיע כמובן גם "פוקסטרוט", שיוקרן במעמד מיוחד בפני בכירים בתעשיית הקולנוע האמריקאית, לצד "יומני אוסלו" של מור לושי ודניאל סיון שיתמודד על פרס הסרט הדוקומנטרי הבינלאומי. 

mako תרבות בפייסבוק