בריאן קרנסטון ואהרון פול בגלובוס הזהב 2014 (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
גלובוס, ביץ' | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

גלובוס הזהב, טקס הפרסים היוקרתי של תא העיתונאים הזרים בהוליווד, נערך לפנות בוקר (שני) בפעם ה-71 במלון "בברלי הילס" בלוס אנג'לס. מיטב כוכבי הוליווד מתחומי הטלוויזיה והקולנוע הגיעו כדי לגלות מי יזכה לעלות על הפודיום, וזאת למרות שלטקס עצמו אין כל חשיבות אמיתית מבחינת המירוץ לאוסקר (כאן העיתונאים בוחרים ושם האקדמיה) ושחלק מזוכי העבר נחשבים למפוקפקים במיוחד. החלק שבו הגלובוסים מצטיינים הוא בבידור ולצורך כך נבחרו שוב איימי פוהלר וטינה פיי, שתיים מהנשים הכי מצחיקות בעולם, למנחות הטקס זו השנה השנייה ברציפות.

ומכאן לזוכים:

הפרס היוקרתי ביותר בתחום הטלוויזיה, סדרת הדרמה הטובה ביותר, הלך ל"שובר שורות", שהותירה את כל המתחרות מאחור עם עונת סיום בלתי נשכחת. זוהי הזכייה הראשונה של הסדרה אחרי שבשנה שעברה הפסידה את הפרס ל"הומלנד".

איימי פוהלר וטינה פיי בגלובוס הזהב 2014 (צילום: Handout, GettyImages IL)
לחיים. איימי פוהלר וטינה פיי | צילום: Handout, GettyImages IL

בריאן קרנסטון, כוכב "שובר שורות", לא הספיק להתרחק יותר מדי מהבמה לפני שנקרא אליה שוב, הפעם בעצמו, כדי לקבל את פרס השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה. קרנסטון, שהפך לנגד עינינו מחנון מזדקן עם תחתוני סבא למאפיונר קירח וחובב בצע, סגר מעגל אחרי לא פחות מארבע הפסדים רצופים כמועמד בשנים קודמות (שלושה על "שובר שורות" ואחד על "מלקולם באמצע") עם זכייתו הראשונה.

"חיי עם ליברצ'ה", סרט הטלוויזיה של רשת HBO על הפסנתרן הצבעוני ומערכת היחסים עם מאהבו הצעיר, זכה בפרס האמי מוקדם יותר השנה והערב צירף לרשימה גם את פרס "סרט הטלוויזיה או המיני סדרה הטובה ביותר". מייקל דגלאס, שגילם את ליברצ'ה, זכה בפרס השחקן הטוב ביותר בסרט טלוויזיה.

אליזבת מוס, שלא נכללה באופן שערורייתי ברשימת השחקניות הטובות ביותר בסדרה דרמה, הסתפקה בפרס השחקנית הטובה ביותר במיני סדרה עבור תפקידה ב"קצה האגם" האוסטרלית.

רובין רייט בגלובוס הזהב 2014 (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
בשבילנו תמיד תהיי באטרקאפ. רובין רייט | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

קווין ספייסי אמנם ראה את בריאן קרנסטון הולך הביתה עם פרס המשחק הגדול, אבל יוכל להתנחם בכך שהחצי השני שלו לתככים ב"בית הקלפים" החזירה משהו מהכבוד. רובין רייט הותירה מאחוריה פייבוריטיות כמו טיילור שילינג וקרי וושינגטון בדרך לזכייה בפרס השחקנית הטובה ביותר בסדרה דרמה. עוד היסטוריה קטנה לסדרה מבית "נטפליקס".

אהרון פול קרע לכם את הלב ב"שובר שורות"? קורי סטול היה מעולה בעיניכם ב"בית הקלפים"?, אז הנה עוד בחירה הזויה של הגלובוסים שתיכנס לפנתיאון. פרס שחקן המשנה הטוב ביותר בסדרת טלוויזיה הלך לג'ון ווייט על "ריי דונובן". את פרס שחקנית המשנה הטובה ביותר לקחה הביתה ז'קלין ביסט על הופעתה ב-"לרקוד על הקצה".

ספייק ג'ונז בגלובוס הזהב 2014 (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
אם לא היא, לפחות אתה. ספייק ג'ונז | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

קופצים חזרה לתחום הקולנוע עם כמה פרסים משמחים לשם שינוי. ספייק ג'ונז, הבמאי והתסריטאי של "היא", השאיר מאחוריו ענקים כמו דיוויד או ראסל ובוב נלסון ("נברסקה") בדרך לפרס התסריט הטוב ביותר.

פרס הבימוי הטוב ביותר הלך לאלפונסו קוארון, האיש מאחורי "כוח משיכה", דרמת החלל שסחפה את העולם כולו השנה עם צילום ואפקטים שלא נראו בקולנוע בעבר. האם הגלובוסים הולכים על פיצול וייתנו ל"12 שנים של עבדות" את הפרס המקביל לסרט? נדע בסיום.

ג'ניפר לורנס בגלובוס הזהב 2014 (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
עוד אחד לאוסף. ג'ניפר לורנס | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL
ג'ניפר לורנס ממשיכה להיות האישה הכי אהובה בעולם, או לפחות בהוליווד. הלילה היא השלימה זכייה שנייה ברציפות, אחרי שבשנה שעברה לקחה את פרס השחקנית הטובה ביותר על "אופטימיות היא שם המשחק". השנה לקחה לורנס את פרס שחקנית המשנה הטובה ביותר על תפקידה ב"חלום אמריקאי". בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר זכה ג'ארד לטו שגילם טראנסקסואל ב"מועדון הלקוחות של דאלאס" לצידו של מת'יו מקונוהיי בתפקיד הראשי.

השחקנית הטובה ביותר בקומדיה על פי תא העיתונאים הזרים היא איימי אדאמס, שחשפה הרבה (מאד) מחשוף בתפקידה כזייפנית אמנות ב"חלום אמריקאי". אבל הרגע המרגש באמת הגיע עם השחקן הטוב ביותר בקומדיה כשליאונרדו דיקפריו, הלוזר הכי גדול באולם, נקרא לקבל את הפרס על תפקידו כברוקר המושחת ג'ורדן בלפורט ב"זאב מוול סטריט". זוהי הזכייה השנייה של ליאו אחרי "הטייס" ב-2004 ואינספור הפסדים.

סרט הקומדיה הטוב ביותר הוא "חלום אמריקאי" של דיוויד או ראסל, שניצל עד תום את הפיצול בין קטגוריות הקומדיה והדרמה בגלובוסים. בעוד חודשיים בטקס האוסקר הוא יצטרך להסתכל ל"כוח משיכה" ו"12 שנים של עבדות" בלבן של העיניים.

ליאונרדו דיקפריו בגלובוס הזהב 2014 (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
חיוך ממש לא קריפי. ליאונרדו דיקפריו | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL
סרט האנימציה הטוב ביותר הלך ל"לשבור את הקרח" של דיסני, מפלצת מזומנים אימתנית שמחזיקה כבר חמישה שבועות רצופים בצמרת שוברי הקופות האמריקאיים עם הכנסות שמגרדות את מיליארד הדולר ברחבי העולם. בקטגוריית הסרט הזר זה היה לילה מוצלח לאיטליה כש"The Great Beauty" של סורנטינו הלך הביתה עם הפרס הגדול. על פי ההערכות התסריט הזה צפוי לחזור על עצמו גם באוסקר.

הקרב הגדול על פרס השחקנית הטובה ביותר בסרט דרמה הוכרע כשהפייבוריטית הגדולה, קייט בלנשט, הגשימה את ההימורים המוקדמים וזכתה בפרס. בלנשט זכתה לשבחים מקיר לקיר על תפקידה ב"יסמין הכחולה" וגם במקרה הזה המומחים מסמנים אותה כמועמדת בכירה לזכות גם בטקס הגדול מכולם.

מת'יו מקונוהיי בגלובוס הזהב 2014 (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
האנדרדוג האהוב עלינו. מ'ת'יו מקונוהיי | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL
ההפתעה הגדולה הגיעה דווקא בקטגוריית השחקן הטוב ביותר בסרט דרמה כשמת'יו מקונוהיי הותיר מאחור את מי שנחשבו לפייבוריטים, צ'יווטל אג'יופור מ"12 שנים של עבדות" וברוס דרן מ"נברסקה", בדרך לפודיום. את הנאום המרגש על הבמה הוא הקדיש לסרט בכיכובו "מועדון הלקוחות של דאלאס", שנדחה לא פחות מ-25 פעמים לפני שיצא לבסוף לדרך. מקונוהיי עצמו סבל מחוסר הערכה במשך שנים ונראה שגם זה עומד להשתנות.

קופצים חזרה לטלוויזיה כדי לסגור קצוות, רגע לפני ההכרזה על סרט הדרמה הטוב ביותר. איימי פוהלר, המנחה המצחיקה של הערב לצד טינה פיי, זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בקומדיה על תפקידה ב"מחלקת גנים ונוף". אנדי סאמברג הפתיע כשהשאיר מאחור את איש ששלט בטקסים בשנים האחרונות, ג'ים פרסונס מ"המפץ הגדול", כשלקח את פרס השחקן הטוב ביותר בקומדיה על "Brooklyn Nine-Nine". הקומדיה של רשת פוקס זכתה גם בפרס הסדרה הקומית הטובה ביותר.

בונו הספיק להתגפף בחינניות עם איימי פוהלר רגע אחרי ש-U2 שלו זכתה בפרס השיר הטוב ביותר על "Ordinary Love" מתוך "מנדלה". את פרס הפסקול הטוב ביותר לקח אלכס איברט שהיה אחראי לצלילים בדרמת ההישרדות "הכל אבוד" בכיכובו של רוברט רדפורד.

12 שנים של עבדות בגלובוס הזהב 2014 (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
יחגגו גם באוסקר? כוכבי "12 שנים של עבדות" | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

זהו, הגענו לדובדבן שבקצפת. ואם תהיתם לרגע אחד לגבי הנטייה של העיתונאים לחלק כמה שיותר פרסים לכמה שיותר סרטים, הנה עוד הוכחה. סרט הדרמה הטוב ביותר הוא "12 שנים של עבדות". עד כאן מהגלובוסים, נתראה בלייב בלוגינג מהאוסקר.