בשנה שעברה, הצליח סרט האימה "תורשתי" להפוך ללהיט אימה עצמאי, וזיכה את יוצרו, ארי אסטר בשבחי המבקרים. ההייפ הזה איים קלות על "Midsommar" (מידסומר, אמצע הקיץ), סרטו החדש של אסטר, שצפוי לצאת בארצות הברית בחודש אוגוסט. הטריילר הראשון לסרט, ששילב בין נופים פסטורליים למחזות אימה ועיוות גוף, הצליח לשמור על גובהו של רף הציפיות - ואז הגיעה הקרנת המבקרים הראשונה. ביום שלישי נערכו ל"Midsommar" שתי הקרנות טרום-בכורה חגיגיות, אחת בניו יורק ושנייה בלוס אנג'לס. עיתונאים, מבקרים ובלוגרים הוזמנו אליהן כדי להיות הראשונים שמתרשמים מהסרט החדש של אסטר, ואם להסתמך על תגובותיהם, מדובר ביצירת מופת בז'אנר, ויורש ראוי לא רק ל"תורשתי", אלא גם ל"תברח", ולכל קלאסיקות האימה שהצליחו לשלב גם הומור וצחוק בין הפחדה להפחדה.

הסרט, שמספר על זוג אמריקאים שנוסעים לכפר שוודי מבודד כדי לציין בו את יום ההיפוך הקיצי (היום הארוך ביותר בשנה) ונקלעים לחגיגות פגאניות ואלימות של בני המקום, זכה לשבחים כמעט מקיר לקיר. "זו אחת החוויות היפהפיות והאיומות ביותר", כתב מבקר הקולנוע של "וראייטי", ומבקר של בלוג האימה Bloody Disgusting התפייט: "זה מיינד-פאק ברמה הגבוהה ביותר" והעיתונאי פרסטון ברטה כתבה שהסרט "כנראה בויים על ידי השטן בכבודו ובעצמו". המבקר של "סלאש פילמס" כינה את הסרט "פתח לתוך מנהרה שלאט-לאט מידרדרת לתוך סיוט", המבקרת של "Film Inquiry" כתבה שהוא "מזעזע, מטריד" ו"מלא בזעם נשי", ולינדזי רומיין מ"הנרדיסט" הפליגה בשבחים: "וואו. לא יודעת אם אי פעם הייתי מרוסקת ככה מסרט שראיתי... הרגשתי בחילה, הרגשתי אושר, הרגשתי המון... שנאתי את זה ואהבתי את זה".

רוצים עוד? כי לא חסר. נוסף למסע הרגשי הסוחט שהסרט מציע, מבקרים רבים שיבחו את "Midsommar" על כך שהוא מצחיק עד מאוד. עיתונאי הבידור כריס אוונג'ליסטה כתב "הולי שיט. כן, הוא מטריד, אבל הוא גם קורע מצחוק באופן מפתיע", ודיוויד סימס מ"האטלנטיק" כינה את הסרט "חגיגה משעשעת באופן שטני". מחמאות נוספות חולקו לשחקנית פלורנס פיו ("המתופפת הקטנה", ומי שצפויה לגלם את האויבת של האלמנה השחורה בסרט העתידי של מארוול), שמגלמת את התפקיד הראשי בסרט, ולוויל פולטר ("אנחנו המילרים") באחד מתפקידי המשנה. פיו כונתה "אלוהית" ועל פולטר נכתב שהוא לא פחות מ"אגדי".

גם כשלוקחים בחשבון את מקדם ההתלהבות הראשונית, נראה ש"Midsommar"  בדרכו להפוך לאחד הסרטים המוערכים של הקיץ. הוא בהחלט מסמן את אסטר כאחד היוצרים המסקרנים בתעשיית האימה האמריקאית, ואולי גם בתעשיית הקולנוע המסחרי כולה.