אין אסקפיזם מהנה יותר מאשר לגמוע בשקיקה סרטים בדיונים ולדלג עם המחשבות בעולם דמיוני. בפועל, גם לבריחה לעולם אחר יש השפעה על המציאות שלנו.

לאור ההתקדמות המרשימה בעולם הטכנולוגיה, זה כבר מזמן לא מפתיע שחלק לא קטן מההמצאות בהן נתקלנו רק על המסך זולגות גם לחיים האמתיים.

אייפד והגוגל גלאס

הרבה לפני שסטיב ג'ובס עשה את הונו, בסדרה המיתולוגית "מסע בין כוכבים" כבר היו רמזים ראשונים למסך הטאץ' המפורסם, כמו גם למשקפי הפלא של גוגל. בינתיים מסתבר שאלו היו הרבה יותר שימושים בסדרה מאשר בחיים האמתיים.

גוגל גלאס (צילום: Paula Bronstein, GettyImages IL)
מקום לשיפור | צילום: Paula Bronstein, GettyImages IL

גלימת היעלמות

הטריק המפורסם של הקוסמים הופיע באינספור סרטים, כולל כמובן בעולמו של הארי פוטר. גם מה שמוגדר כ"קסם" הפך למציאות, אחרי שבשנת 2011 הצליחו שלושה מדענים להסתיר אובייקט זעיר בתנאי מעבדה, וגרמו לחוקרים נוספים במעבדות ברחבי העולם לעבוד במרץ על טכנולוגיית היעלמות שתוכל להסתיר חפצים גדולים יותר.

מכונית שנוסעת לבד

בסרט "דו''ח מיוחד" מגלם טום קרוז שוטר לשעבר שנמלט מהמשטרה במכונית עתידנית, שלאחר מכן נשלטת על ידי המשטרה מרחוק. המצאה חביבה בהחלט, שכבר נמצאת בפיתוח מתקדם ואמורה להופיע בכבישים בעתיד הלא רחוק.

קריאת מחשבות

בין השטנצים בסרטי הארי פוטר נתקלנו גם בקריאת מחשבות, כשפרופסור סנייפ מדריך את הקוסם הצעיר ברזי השליטה על מה שנמצא בתוך הראש. בינתיים, בעולם האמיתי, תחום "זיהוי המחשבות" הפך בשנים לתחום מחקר פופולארי במיוחד, ומתמקד בתאי העצב שמגלים פרטים עלינו מבלי שנאמר מילה.

נוהגים בעתיד: Apple CarPlay

אין תמונה
יעיל ונוח

כולנו ראינו מכוניות מתקדמות בסרטים בדיוניים – ותמיד נדמה שאנחנו עוד רחוקים שנות אור ממימוש ההמצאות. מה שמקרב אותנו לשם זו מערכת Apple CarPlay, של חברת אפל המוטמעת בדגם השברולט ספארק החדש. מדובר בסנכרון בין האייפון ובין מסך ה-7 אינץ' של הרכב, מה שהופך את הרכב לסופר מתקדם לא רק מבחינה מוטורית.

אופני האוויר של "מלחמת הכוכבים"

חלק מההייפ העצום של סרטי מלחמת הכוכבים טמון בהמצאות העתידניות שהם שיגרו לעולם. אחת מהן היא אופני האוויר, עליהם רוכבים החבר'ה הטובים של הגלקסיה, המצאה שעתידה להימכר ב 2017. אל תשכחו להסתכל ימינה, שמאלה, למעלה ולמטה לפני שאתם חוצים את הכביש.

סקייט הרחף המפורסם מ"בחזרה לעתיד"

אולי הגאדג'ט המפורסם והמגניב מכולם שייך למרטי מקפלי, שהציג לעולם את הרחפן האווירי הזה בסרט השני בסדרת הקאלט "בחזרה לעתיד". 30 שנה אחרי, והטכנולוגיה שמאפשרת לרחפן לעופף כבר נמצאת כאן. אמנם זה לא מתקרב ליכולות של הרחפן בסרט, אבל עדיין מדובר במשהו שמאפשר שיוט קליל מעל האדמה.

via GIPHY

נעלי הנייקי שנשרכות לבד

עוד חידוש מבית היוצר של מרטי מקפלי, שהשמיט לסתות באייטיז וחיכה שלושה עשורים עד שיהפוך למציאות נגישה. הנייקי המפורסמות שנשרכות אוטומטית ללא שרוכים נשמעות כמו המצאה פשוטה בשביל טייקון ההנעלה, אבל למרות זאת רק עכשיו התבשרנו שדגם של הנעל ישווק בקרוב לחנויות.

אימייל

מחשבים שונים זכו למספר אזכורים בסרטים בשנות השמונים, אבל דווקא בקיטש הממותק "יפה בוורוד" ישנה סצנה בה מועברים מסרונים ותקשור בין מחשב למחשב, בגרסת המקינטוש הנושנה. אולי זה מה שגרם למפתחים להאיץ את הרעיון ולהביא עלינו את הרשתות החברתיות, שאז עוד אף אחד לא העז לפנטז על קיומם.

שיחות וידאו

מלבד היותו סרט קאלט מוערך, "אודיסאה בחלל 2001", גילה לנו לראשונה על המסך הגדול כיצד שני אנשים יכולים לתקשר בניהם דרך שיחת וידאו בה רואים את הפנים אחד של השני. דבר שהיה נראה מופרך בשנות ה 70, טרום הטלפונים הניידים. עברו כמה עשרות שנים עד שהטכנולוגיה הזאת אכן חדרה לכל בית, והביאה עלינו בין השאר את הסקייפ המוכר והטוב. 

>>> מחפשים פתרון אורבני על גלגלים? הקליקו כאן לעוד פרטים על השברולט ספארק