בשנה שעברה, הפך "תורשתי", סרט האימה בבימויו של ארי אסטר ובכיכובה של טוני קולט, ללהיט פסטיבלים, ליקיר המבקרים, ובעיקר לסרט מפחיד להפליא אבל גם מרגש ומפתיע, שהצליח לגעת בלבבות הצופים (ולא רק, נגיד, לתלוש אותם מהמקום ולאכול אותם, כמקובל בז'אנר). אין פלא, אם כך, שהציפיות מסרטו החדש של אסטור, גבוהות, והטריילר שיצא לאחרונה ל"מידסומר" (Midsommar) רק ממשיך ומגביה אותן.

הצילו!

אוקיי, אבל מה בעצם אנחנו יודעים על "מידסומר"? זהו סיפורה של דני, בגילומה של פלורנס פיו ("המתופפת הקטנה", "ליידי מקבת'"), שמתלווה אל בן זוגה וחבריו לכפר שוודי מרוחק כדי לחוות את המידסומר, חגיגות אמצע הקיץ - פסטיבל סקנדינבי עממי שחוגג את היום הארוך ביותר בשנה (יום ההיפוך הקיצי) ונערך בסוף חודש יוני. כדרכם של סרטי אימה, הם מגיעים לקהילה סגורה ומבודדת, בעלת מסרות עתיקות ואפלות, והצעירים יעברו שלל מבחנים איומים ונוראיים כדי לשרוד את הפסטיבל עד תומו. בהמשך לעיסוק של אסטר במשפחה ובאובדן, הסרט נפתח זמן קצר אחרי מות הוריה של דני, כי למה לא להתחיל את הסרט כשאת כבר רדופה ובעלת עצבים רופפים. גם העיסוק בכתות, סמלים מיסטיים וטקסים משונים הופיע כבר ב"תורשתי" (שמתם לב לגוויה שפרושה לראווה על השולחן? כי אנחנו לא נשכח אותה לעולם) - ונראה שכל אלה בדרכם להפוך לסימן ההיכר של היוצר.

חברת ההפצה A24, שהפיצה גם את "תורשתי", עמלה כבר עכשיו במרץ על הקידום ל"מידסומר". היא פרסמה מספר סרטונים קצרצרים בהם ניתן לראות מקרוב את הציורים הקריפיים שבליחים לרגע בטריילר, והחלה למכור גם סווטשירטים ממותגים בהשראת חגיגות אמצע הקיץ. כי מי לא אוהב להתעטף בקורבן אדם.

הסרט מיועד לצאת בארצות הברית באוגוסט, וכולנו תקווה שיזכה להפצה קולנועית בישראל. נוסף לפיו, וויל פולטר ("מראה שחורה: בנדרסנאץ'", "אנחנו המילרים"), וויליאם ג'קסון הרפר ("המקום הטוב") מגלמים תפקידי משנה, וכן הכוכבות השוודיות ליב מיונס ואנה אסטרום.