"הגננת", סרטו השני של נדב לפיד ("השוטר"), הוקרן בפסטיבל קאן האחרון וזכה לביקורות טובות בצרפת, שם גם עלה להפצה מסחרית כבר בספטמבר. שבוע שעבר הצליח הסרט לכבוש פסגה נוספת כאשר שרית לארי, שמגלמת את התפקיד הראשי בו, זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי של הודו. גם לפיד עצמו לא הלך בידיים ריקות כשקיבל את פרס הבמאי הטוב ביותר.

"הגננת" מגולל את סיפורה של נירה (לארי), גננת שמפתחת אובססיה כלפי אחד הילדים בגן שלה - ילד בן חמש (אבי שניידמן) בעל כישרון כתיבת שירים יוצא דופן. נירה, חובבת השירה מחליטה, בניגוד לדעת אביו, לחשוף את הכישרון שלו לעולם.

"נירה קרובה מאוד לליבי, היא מאוד מסורה, אבל טועה לחלוטין. יש בה הרבה יושר מצד אחד, אבל הכיוון שלה והאופן בו היא מטפלת בנושא הוא לא נכון", מספרת לארי.

איך הגבת לזכייה?

זה נהדר ובאותו זמן הזוי למצוא את עצמך בגואה מול איצטדיון עמוס בקהל גדול, 5000 איש, שמתייחסים בצורה כל כך נרגשת לסרט. בעבודה לקראת הסרט היה משהו כל כך אישי, כמעט אינטימי. ואז מתחילים הסיבובים בעולם. ההד הזה, במקום שהוא רחוק בכל כך הרבה מובנים מהזירה הישראלית, הוא מרגש. מאוד מרגש אפילו. יש בגואה ואולי בהודו בכלל הערכה עמוקה, חמה ונדיבה לקולנוע. אנשים מתפעמים וחולקים את ההתפעמות הזו שוב ושוב. ניגשים אלייך, מדברים, שואלים שואלות. יש סקרנות עמוקה. בשדה התעופה בדרך חזור, אישה שעבדה שם בדלק, עזבה הכול ורצה אלי לשאול אם זו באמת אני, הגננת מהסרט. על זה אני חייבת תודה לגואה.

איך הגעת לעבודה על "הגננת"?

התחלתי את קריירת המשחק שלי לפני 15 שנה. אורית אזולאי, מלהקת וזוכת פרס אופיר זכרה אותי ויצרה איתי קשר בפייסבוק למרות שפרשתי כבר לפני עשר שנים. כשהיא יצרה איתי קשר הייתי דוקטורנטית לפילוסופיה ומרצה באוניברסיטת בוסטון. גם לפיד וגם אני היינו מאוד סקפטים לגבי הליהוק שלי. בשיחת הסקייפ הראשונה נוצר ביננו קליפ ובהמשך צילמתי את האודישן הראשון שלי ושלחתי אותו בדרופבוקס. ביקרתי בארץ בזמן הספרינג ברייק כדי לעבור שני אודישנים באורך של שש שעות. לאחר חודש וחצי נדב חזר אליי עם ההחלטה ללהק אותי. הקדמתי את החזרה שלי לארץ לצורך הצילומים. תוך כדי עוד המשכתי לבדוק עבודות של סטודנטים.

החוויה עשתה לך חשק לחזור למשחק?

עבדתי בעבר בארגון "גישה" שמטרתו היא הגנה על הזכות לחופש תנועה של פלסטינים וכרגע אני עובדת עם פעילי שלום וכותבת את הדוקטורט שלי. אם יהיו פרויקטים מעניינים בעתיד אני אשמח.