אורי גלר
אחת...שתיים...שלוווש!
התגעגענו, מודים. יותר מדי זמן עבר מאז סיפור השקר כלשהו הקודם מבית היוצר של מכופף הכפיות מספר אחת. סרט דוקומנטרי חדש על אמן החושים הישראלי, שהוקרן השבוע בפסטיבל הדוקו של שפילד (וישודר בקרוב ב-BBC), עוסק במה שמוגדר כ"פעילות צבאית ומודיעינית במסגרת שלוש מדינות" של גלר. בין היתר מוצגים בו סדרה של ראיונות עם מי שהיו בסוד עבודתו, ביניהם בכיר ה-CIA קית גרין והקולונל במילואים ג'ון אלכסנדר.

גלר, שהגיע להקרנת הבכורה בפסטיבל, טען כי הוא חושש שהסרט יחשוף את זהותו כמרגל. "לא תיארתי לעצמי שויקראם ג'יאנטי (הבמאי) יעשה עבודה כל כך יסודית של קשירת קצוות", סיפר הסייקיק בראיון ל"אינדיפנדנט" הבריטי, "בעיקר לנוכח העובדה שפיזרתי כל כך הרבה רמזים סותרים לכך במהלך הקריירה שלי".

על פי המתואר בסרט, התבקש גלר למחוק תוכן דיגיטלי שאוחסן על גבי דיסקים קשיחים של דיפלומטים סובייטיים במקסיקו, לשבש את המכ"ם על מנת למנוע מלוחמי סיירת מטכ"ל להתגלות במהלך הפשיטה על מטוס החטופים באנטבה ולסייע לאינטרסים של ארה" במהלך המלחמה הקרה עם רוסיה. גלר טורח להבהיר כי סירב בכל תוקף להשתתף ב"פעולות אפלות" והתמקד רק במשימות "חיוביות". מעורר השראה, אין ספק.

אורי גלר
אחרי חקירת פעיל טרור מסוכן
 "לאורי יש תדמית בעייתית", טוען ג'איינטי, "הרבה אנשים חושבים שהוא מזויף, אבל באותה מידה יש קהל עצום של תומכים שהולכים אחריו והיסטוריה של מעשים שאיש לא יודע להסביר". גלר טוען כי הוא אינו מעוניין לפרט על תקופתו בשירות המוסד. על ימי ב-CIA, לעומת זאת? אין לו שום בעיה להרחיב. במהלך הסרט אף נטען כי לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר, "הופעל גלר מחדש" כמרגל על חושי בשירות כוחות הביטחון האמריקאיים. נראה לנו ששמענו מספיק, עכשיו שמישהו ישיג לנו בבקשה את הסרט הזה, ומהר.