tricked
אז רגע, אבא שלי הוא בעצם חייזר?
אם הסרט הבא של פול ורהובן ("זיכרון גורלי") ייכשל בקולנוע, יהיו לו לפחות 30 אלף איש להאשים. הכל בזכות הפרויקט המקורי שאיתו הגיע הבמאי ההולנדי לפסטיבל הסרטים העצמאיים של טרייבקה. "Tricked", סרטו החדש של ורהובן הוא תוצאה של ניסוי חברתי ראשון מסוגו: כתיבה משותפת של תסריט על ידי "חכמת המונים", בדומה לאופן שבו פועלים אתרי תוכן כמו ויקיפדיה.

הפרויקט החל כשחברת ההפקה של הסרט העלתה לרשת סרטון ובו הדקות הראשונות של הסרט, שצולמו מראש. מכאן והלאה עברה האחריות אל הקהל הרחב. אתר מיוחד נפתח לטובתם של תסריטאים חובבים, שהורשו לשלוח תכנים משלהם, מסצנה אחת ועד השלמה מוחלטת של החומר עד כתוביות הסיום. ורהובן וצוות מורחב של כותבים ישבו יחד ובחרו את ההצעות הטובות ביותר, חלקן שונו כדי להתאים לקו שנבחר לסיפור. "היה כל כך קשה לשמור על נראטיב ברור בתוך ים האסוציאציות הזה", סיפר ורהובן.

התוצאה הסופית היא קומדיה על איש עסקים רודף שמלות, שחייו משתנים כשאחת המאהבות שלו נכנסת להיריון. אילולא הבקרה של ורהובן וכותביו, עלילת הסרט הייתה יכולה לכלול ביקורי פתע מהמאפיה, מפגש עם חייזרים או עמוסה בקטעים של סקס מזוכיסטי, כפי שהופיעו באחד התסריטים שנשלחו. מזל שהסיכויים שהסרט החדש יהיה מועמד לאוסקר קלושים. זכייה בפרס התסריט הייתה עלולה להיות בעיה רצינית.

>> בואו לעמוד הפייסבוק שלנו