אין תמונה
שובר שורות. ייקחו משהו?

טקס גלובוס הזהב יערך בליל ה-12 בינואר בלוס אנג'לס, ויחלק פרסים בתחום הקולנוע והטלוויזיה. הטקס נחשב לאחד המנבאים הותיקים לאוסקר. 

המועמדים בטלוויזיה:

שחקן בדרמה - בריאן קרנסטון על "שובר שורות", ליב שרייבר על "ריי דונובן", מייקל שין על "הסקס של המאסטרס", קווין ספייסי על "בית הקלפים", ג'יימס ספיידר על "הרשימה השחורה"

שחקנית בדרמה – ג'וליאנה מרגוליס על "האישה הטובה", טטאינה מסלאני מ"אורפן בלאק", טיילור שילינג' מ"כתום זה השחור החדש", קרי וושינגטון מ"סקנדל", ורובין רייט מ"בית הקלפים".

סדרת הקומדיה – "בנות", "המפץ הגדול", "משפחה מודרנית", "ברוקלין 99", "מחלקת גנים ונוף"

שחקן בקומדיה – ג'ייסון בייטמן על "משפחה בהפרעה", דון צ'ידל על "בית השקרים", מייקל ג'יי פוקס על "המופע של מייקל ג'יי פוקס", ג'ים פרסונס על "המפץ הגדול", ואנדי סמברג על "ברוקלין 99"

שחקנית בקומדיה – זואי דשנל על "הבחורה החדשה", לינה דנהאם על "בנות", אידי פאלקו על "האחות ג'קי", ג'וליה לואי דרייפוס על "ויפ", איימי פוהלר על "מחלקת גנים ונוף"

שחקן משנה  – אהרון פול על "שובר שורות", ג'וש צ'ארלס על "האישה הטובה", רוב לואו על "חיי כליבראצ'ה", קורי סטול על "בית הקלפים", ג'ון ווייט על "ריי דונובן".

שחקנית משנה – ג'קלין ביסט על "רוקדת על הקצה", ג'נט מקטיר על "המלכה הלבנה", היידן פנטייר על "נאשוויל", מוניקה פוטר על "הורים במשרה מלאה", סופיה ורגרה על "משפחה מודרנית".

סדרת הדרמה - "שובר שורות", "אחוזת דאונטון", "בית הקלפים", "האישה הטובה", "הסקס של מאסטרס".

אחוזת דאונטון- דיאטת מחוך (צילום: dailymail.co.uk)
"אחוזת דאונטון", תמיד שווה | צילום: dailymail.co.uk

המועמדים בקולנוע:

סרט הדרמה הטוב ביותר: "קפטן פיליפס", "כח משיכה", "12 שנות עבדות", "פילומינה", "Rush".

הקומדיה הטובה ביותר: "חלום אמריקאי", "היא", "בתוך לואין דיוויס" של האחים כהן, "נברסקה", "הזאב מוול סטריט".

הסרט הזר – "כחול זה הצבע החם ביותר", "העבר" האיראני, "ניצוד" הדני, "הרוח העולה" היפני של מיזאקי.

סרט האנימציה – "הקרודים", "גנוב על המיניונים", "לשבור את הקרח"

שחקן בקומדיה - כריסטיאן בייל "חלום אמריקאי", לאונרדו דיקפריו "הזאב מוול סטריט", ברוס דרן על "נברסקה", אוסקר אייזק על "בתוך לואין דיוויס", חואקין פניקס על "היא". 

במאי - אלפונסו קוארון על "כח משיכה", פול גרינגאס על "קפטן פיליפס", סטיב מקווין על "12 שנות עבדות", אלכסנדר פיין על "נברסקה", דיוויד או ראסל על "חלום אמריקאי". 

כח משיכה (צילום: גלובוס גרופ)
"כח משיכה". יעמוד בציפיות? | צילום: גלובוס גרופ

שחקן בדרמה - צ'יווטל אג'יופור על "12 שנות עבדות", אידריס אלבה על "מנדלה", טום הנקס על "קפטן פיליפס", מתיו מקונוהיי על "מועדון הלקוחות של דאלאס", רוברט רדפורד על "הכל אבוד". 

שחקנית בקומדיה - ג'ולי דלפי על "לפני חצות", גרטה גרוויג על "פרנסס הא", ג'וליה לואי דרייפוס על "דיברנו מספיק", מריל סטריפ על "אוגוסט מחוז אוסייג'" ואיימי אדמס על "חלום אמריקאי".

שחקנית בדרמה - קייט ווינסלט על "יום העבודה", קייט בלאנשט על "יסמין הכחולה", סנדרה בולוק על "כח משיכה", ג'ודי דנץ' על "פילומינה" ואמה תומפסון על "להציל את מר בנקס". 

שחקן משנה - ברקארד עבדי, "קפטן פיליפס", דניאל ברול על "Rush", בראדלי קופר על "חלום אמריקאי", מייקל פאסבנדר על "12 שנות עבדות", ג'ארד לטו על "מועדון הלקוחות של דאלאס"

שחקנית משנה - סאלי הוקינס, "יסמין הכחולה", ג'ניפר לורנס על "חלום אמריקאי", לופיטה אנוונגו על "12 שנות עבדות", ג'וליה רוברטס על "אוגוסט מחוז אוסייג', ג'ון סקוויב על "נברסקה". 

תסריט - ספייק ג'ונז על "היא", בוב נלסון על "נברסקה", ג'ף פופ וסטיב קוגן על "פילומינה", ג'ון רידלי על "12 שנות עבדות", אריק וורן סינגר ודיוויד או ראסל על "חלום אמריקאי".