פסטיבל קולנוע דרום מבית היוצר של בית הספר לאומנויות הקול והמסך במכללת "ספיר" יערך בשבוע הבא, מיום ראשון ועד חמישי (3-7.6). אם אתם עדיין מתלבטים לגבי הירידה דרומה, אלה המלצות הצפייה החמות שלנו. הבנתם? חמות, כי זה פסטיבל דרומי.

דרייבר

הקרנת הטרום בכורה של "דרייבר", סרטו של יהונתן אינדורסקי, תפתח את הפסטיבל השנה. במרכז "דרייבר" נחמן רוזומני, חרדי שמתפרנס מהסעת שנוררים בין כתובות של נדבנים ידועי שם בבני ברק. אחרי שבת זוגו נעלמת בפתאומיות, נאלץ נחמן להתמודד לבדו עם גידולה של חני, בתו בת התשע.

הורדוס איילנד

סרט נוסף שיוקרן בטרום בכורה הוא סרטו של נלי גיא. "הורדוס איילנד" היא קומדיה על סודה וקפטן, שני חברים שמקימים שגרירות פיקטיבית על מנת לקבל חנייה פרטית בתל אביב. המזימה מצליחה מעל למצופה כאשר השגרירות שלהם מוכרת כחוקית והם מתחילים לתחזק חיים כפולים, שלהם ושל השגרירות. הם מסתבכים עם רשויות שונות ומבינים שהפעם לא בטוח שיצליחו לצאת מזה בשלום.

הורדוס איילנד (צילום: באדיבות יח"צ - קולנוע דרום)
הורדוס איילנד | צילום: באדיבות יח"צ - קולנוע דרום

השיעור של נינו

סרט הדוקומנטרי של שלמה ואזנה ינעל השנה את הפסטיבל. "השיעור של נינו" מספר את סיפורו של המוזיקאי המחונן נינו ביטון. במהלך שנות ה-90, הפך נינו תוך זמן קצר מנגן עוּד של מוסיקה ערבית-אנדלוסית, למורם הנערץ של קבוצת מוסיקאים צעירים בוגרי מחלקת הג'ז של האקדמיה למוסיקה. אלה מגלים אצלו אוצר בלום של ידע מוסיקלי שנעדר מן המוסדות בהם רכשו את השכלתם. המוסיקה הערבית והאנדלוסית הושעו במשך שנים מהתרבות הישראלית המתהווה.

Cameraperson

לפסטיבל תגיע קירסטן ג'ונסון, במאית וצלמת אמריקאית עטורת פרסים, שצילמה עשרות סרטי תעודה עם במאיות ובמאים כמו מייקל מור וקירבי דיק, וביימה מספר סרטים דוקומנטריים קצרים וארוכים. ג'ונסון מוכרת בעיקר הודות לשיתופי הפעולה שלה עם הבמאית לורה פויטרס, בהם "השבועה מ-2010 ו"Citizenfour" ,זוכה האוסקר בקטגוריית הסרט התיעודי בשנת 2015. "Camerperson" מתואר כמסע קולנוע אסוציאטיבי בין 25 סרטים שג'ונסון צילמה, והוא מנסה להעלות אל פני השטח שאלות בנוגע לקשר בין יוצרים דוקומנטריים ומושאי הסרטים שלהם.

אור לאחר החשכה

אורח בינלאומי נוסף שיגיע לשדרות הוא קרלוס רייגאדס, שזכה לכינוי "הילד הרע של הקולנוע המקסיקני", ויקרין בפסטיבל את סרטו מ-2013, שזיכה אותו בפרס הבמאי הטוב ביותר בפסטיבל קאן. "אור לאחר החשכה" מתאר את חואן, גבר בורגני ממוצא אירופאי, שעובר להתגורר בלב נופיה המפעימים של מקסיקו עם משפחתו.

שלושה ימים וילד

מנהלי הפסטיבל רצו להתמקד במיוחד בקולנוע ישראלי לרגל שנת ה-70 למדינה. הקולנוען ויוצר הטלוויזיה רני בלייר אצר תוכנית מיוחדת של סרטים תחת השם "בין קאלט לקולטורה", אותה כינה "אוסף אקלקטי של סרטים וסדרות שצמחה מתוך אהבה אישית וטעם אישי". שביעיית הסרטים האהובים על בלייר כוללת את "שלושה ימים וילד" של אורי זוהר, עיבוד לסיפור הקצר של א. ב. יהושע, וסרט שנחשב לאחת היצירות הייחודיות והחדשניות בקולנוע הישראלי. "שלושה ימים וילד" השתתף בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן ב-1967, וזיכה את עודד קוטלר בפרס השחקן הראשי המצטיין באותה השנה. הסרט יוקרן בעותק דיגיטלי משוחזר, וההקרנה תלווה בשיחה בהשתתפות הצלם דוד גורפינקל (שצילם את הסרט) ועודד קוטלר.

פרשת אונקולוס

סרטו של ימין מסיקה יזכה גם הוא לטרום בכורה בפסטיבל. "פרשת אונקלוס" מלווה את  יו-יה, לוחם ביחידה מובחרת, שרוצה להינשא לבחירת לבו, אולם שם אביו לא רשום בתעודת הזהות שלו והוא יוצא למסע חיפושים שהוא גם מסע שורשים, ומוצא את אביו כשהנ"ל חי בכפר דרוזי. העלילה, שמעורבות בה גם עמותות זרות שמשתלטות על הקרקעות של אנשי הישוב, מסתעפת עד לסוף הסרט, שמבטיח להפתיע.

פרשת אונקולוס (צילום: באדיבות יח"צ - קולנוע דרום)
פרשת אונקולוס | צילום: באדיבות יח"צ - קולנוע דרום

 כל הפרטים על כל סרטי הפסטיבל - באתר קולנוע דרום