אחרי שהוכתרה לפנומן קולנועי שובר קופות ולקול חדש עבור הדור הצעיר, תוך שהיא דוהרת על גל ההצלחה של השחקנית המצליחה ביותר בעולם בשנים האחרונות, ג'ניפר לורנס, תגיע היום לסיומה סדרת סרטי הפנטזיה והאקשן "משחקי הרעב" בסרט הרביעי והאחרון שעולה לאקרנים בארץ ובעולם ותחתום סופית את עלילות קטניס אוורדין.

"משחקי הרעב: עורבני חקיין – חלק 2" הוא העיבוד הקולנועי לחציו השני של הספר האחרון בטרילוגיה של הסופרת סוזן קולינס, העוקב אחר הנערה קטניס (לורנס) שעלתה לגדולה במדינת פאנם לאחר שניצחה כנגד כל הסיכויים במשחקי הרעב העקובים מדם וסחפה אחריה את אזרחי המדינה. בסרט הקודם הצליחו כוחות המרד של מחוז 13 בהנהגת קטניס (תחת הכינוי "עורבני חקיין") לשחרר את בן זוגה פיטה (ג'וש האצ'רסון) וזוכי עבר אחרים של המשחקים, שנשבו בקפיטול ועברו שטיפות מוח על ידי הממשל הרודני של הנשיא סנואו (דונלד סאת'רלנד). לפני שקטניס תוכל להעלות הילוך עם חבריה למרד (בהם גייל, הצלע השלישית במשולש הרומנטי, אותו מגלם ליאם המסוורת') יהיה עליה להתמודד עם פיטה, שתקף אותה בסוף הסרט הקודם ונמצא בהסגר לאחר שאובחן כמעורער בנפשו.

"מה שהחל כסיפור על נערה שרק רצתה להגן על משפחתה ולשרוד הפך לסיפור של נערה שמביאה להפיכה שעד אז לא נראתה אפשרית בכלל וכעת זהו המאמץ האחרון לקראת עולם חדש", מסביר האצ'רסון במסיבת העיתונאים לקידום הסרט שנערכה בסן דייגו. "פיטה עובר מעיין תהליך שיקום, ומנסה לחזור לעצמו. הוא מוחזק תחת השגחה במחוז 13, אבל עדיין יש לו התפרצויות פסיכוטיות אלימות, וההחלמה שלו היא מסע ארוך וקשה שהוא מוכרח לעבור. יש לו רגעים של צלילות, אבל הוא לא יציב. כל הזיכרונות שהוטבעו בזיכרונו על ידי הקפיטול מאלצים אותו לברור מה אמת ומה בדיה מבין כל הסיפורים שהאכילו אותו, ולשם כך עליו לסמוך על הסובבים אותו כדי להבין מה אמיתי".

אין תמונה
לא יציב. האצ'רסון כפיטה בסרט החדש

איך היה לגלם את פיטה במצב הזה?

"פיטה תמיד היה הבחור הטוב עם הרגליים על הקרקע, מחובר למציאות וכנה. מה שמשך אותי היה קו העלילה שהתחיל עם בחור חסר ביטחון עם משפחה לא פשוטה, שמוצא עצמו במשחקי הרעב מתאהב בקטניס ומתבגר. אבל עכשיו פיטה יצא מדעתו, והיה עליי להפוך את הקערה על פיה באופן שבו ניגשתי לדמות הפעם. הייתי צריך להתפרע, ואני אדם שאפילו לא צועק על אנשים אף פעם. יצאתי מהסרט האחרון עם הרגשה שאני מסוגל לעשות גם את זה, וזה מעניק לי תחושת ביטחון. ומה שבולט מעל הכל אלו הם הרגשות האמיתיים שקטניס חשה כלפי פיטה. היא עדיין נאבקת למענו ומאמינה בו, למרות המצב השביר בו הוא מצוי".

איך אתה מסכם את העבודה עם ג'ניפר לורנס על ארבעת הסרטים?

"לג'ניפר יש עוצמה שקטה שמאפיינת אותה. שחקניות אחרות היו אולי נצמדות לפן המרדני שבקטניס, אבל ג'ניפר השכילה להבין מלכתחילה שזה לא שמגדיר את הדמות. האופן בו היא מגלמת את קטניס כבחורה אמיתית שלא מתמסרת בקלות מרגיש לי הכי נכון כשאני צופה בה. זה גם מה שמחבר את פיטה אליה, ובכלל מסביר למה אנשים רבים התחברו ל'משחקי הרעב'. אני גם מקווה שסיגלתי לעצמי את הערכים של פיטה. כשאתה עובד על פרויקט כזה, לאנשים רבים יש דעה לגבי מי אתה צריך להיות כשאתה ממשיך הלאה, ופיטה הוא תזכורת שהכי מומלץ לשבור את הציפיות הללו ולהישאר נאמן לעצמך".

"לורנס גורמת לאנשים להתנהג בטבעיות"

האצ'רסון בן ה-23 עובד בתעשייה הזאת מגיל צעיר. כבר כשהיה בן תשע עברה משפחתו מקנטקי להוליווד כדי לאפשר לג'וש הצעיר לגשת לאודישנים. בתחילת הדרך הופיע בתפקידים קטנים ב"אי. אר." ובסרט "אמריקן ספלנדור", ולחשיפה גדולה יותר זכה כשכיכב בסרטים לכל המשפחה כמו "זאתורה" ו"ממלכת טרביתיה". במקביל להצלחה עם הסרט "מסע אל בטן האדמה" מ-2008 וסרט ההמשך מ-2012 (השלישי בדרך), האצ'רסון גם הופיע בסרט המוערך "הילדים בסדר". ועם זאת, היה זה התפקיד של פיטה מלארק שהפך את האצ'רסון לשחקן עסוק באמת. בשנה שעברה הוא שיחק ב"Escobar: Paradise Lost" לצד בניסיו דל טורו, ובשנה הבאה עתידים לצאת ארבעה סרטים בכיכובו. את צילומי שני חלקי "משחקי הרעב: עורבני חקיין" השלים כבר בשנה שעברה.

"אני קודם כל לוקח מהסרט את החברויות שיצרתי במהלך הצילומים והזיכרונות שצברנו יחד", אומר האצ'רסון. "בזכות ג'ניפר תמיד הייתה אווירה מצוינת על סט הצילומים, וזה הדרך הראשון שייחסר לי בפרויקטים עתידיים. היא כל כך אמיתית ומשוחררת ומשדרת לאנשים מסביב שיתנהגו בטבעיות, וזה דבר שקשה למצוא, בטח אצל שחקניות. יצרנו משפחה ענקית עם כל צוות ההפקה. וזה גם עצוב שאנחנו בסיבוב הפרידה התקשורתי האחרון לצורך קידום הסרט. לפגוש את המעריצים מקרוב היה חוויה מתגמלת לכולנו".

האם יש לסרט האחרון ערך מוסף בעיניך?

"הסרט הזה עוסק בהשלכות של מלחמה, וכל ההקרבות שנעשו לאורך הדרך ושהביאו למצב הזה. בכלל, אנחנו עוסקים הרבה באיך כל הדברים מתועדים ומוצגים לציבור באמצעות כלי התקשורת המשפיעים על התפיסות של האנשים. גם הם נושאים בכלי נשק מסוכנים המקנים למחזיקים בהם שליטה עצומה. בסרטים הראשונים כבר ראינו את גילויי האלימות הבלתי סבירים ולאורך כל הסדרה יש את כל העניין שהמיעוט של האחוזון העליון אל מול הציבור, שהוא 99 האחוזים, והייאוש בקרבו רק מתגבר. זו מעשייה עם מוסר השכל על הכיוון הלא הרצוי בו המציאות עלולה ללכת".