פיליפ סימור הופמן בהמאסטר (צילום: צילום מסך מתוך Youtube)
הופמן ב"המאסטר" משנת 2012 | צילום: צילום מסך מתוך Youtube
מאז מותו של פיליפ סימו הופמן ביום ראשון מנסים בהוליווד להבין מה גרם לשחקן המוערך לחזור להתמכרותו לסמים. החוקרים שהגיעו לביתו של הופמן בגריניץ' וילג', ניו יורק, מצאו במקום 70 שקיות של הרואין ו-20 מזרקים משומשים. בתחילה נפוצו שמועות על כך שנישואיו של הופמן התפרקו לאחר שאישתו מזה 14 שנה, המעצבת מימי או'דונל, גילתה כי ניהל רומן מאחורי גבה. אבל ככל הנראה לא פירוק נישואיו הוא שהחזיר את הכוכב בחזרה לסמים, אלא להיפך - ההתמכרות המחודשת היא זו שהרחיקה את או'דונל מהופמן וכתוצאה מכך גם משלושת ילדיו: קופר (10), טלולה (7) וווילה (5).

"זה היה ידוע שהוא מנסה להשאר פיכח. בת זוגו נקטה בגישת 'אהבה קשוחה' ואמרה לו שהוא צריך לבלות קצת זמן הרחק משלושת ילדיהם", אמר מקורב למשפחה לעיתון ה"ניו יורק פוסט". "הם חיו בנפרד, תעשו את החשבון", דיווח מקור אחר.

הופמן עבר ככל לדירה בשכירות כבר לפני 3 חודשים, בעלות של 10,000 דולרים לחודש כדי לשהות במרחק מספר בלוקים מהבית בו חי עם זוגתו וילדיהם המשותפים. בדירה הזו הוא גם נמצא שרוע על רצפת חדר האמבטיה כשמחט תקועה בזרועו. "הוא היה קר", סיפר אחד הנוכחים במקום, "הוא שכב שם במשך שעות". מקור במשטרה סיפר כי היה לבד בביתו, ואין ראיות לנוכחותה של אישה נוספת במקום. "סקס הוא הדבר האחרון שאתה חושב עליו כשאתה מכור לסמים. הסמים הם הסקס שלך", מסביר המקור.

בנוסף דווח על רמות גבוהות של תרופות בדמו של השחקן, ביניהם סמים ממריצים, תרופות נגד חרדה ותרופות להרפיית שרירים. במשטרה עושים מאמצים למצוא את הדילרים שמכרו להופמן את "קוקטייל הסמים" שכלל אבקת הרואין ומשככי כאבים בשם "Ace of Spades". השילוב הרעיל הזה קושר למותם של יותר מ-100 איש מאז ספטמבר האחרון בלבד.

פיליפ סימור הופמן מעולף במטוס (צילום: Splashnews, splash news)
מעולף במטוס. תמונה שצולמה כמה ימים לפני מותו | צילום: Splashnews, splash news
הדיווחים על התנהגותו של הופמן בימיו האחרונים סותרים. שכנה מהבניין בו התגורר דיווחה שלא נראה טוב בימים האחרונים. מאידך, חברו הטוב, התסריטאי דיויד בר-כץ, טען שבשבוע האחרון הופמן חזר לעצמו. בר כץ היה גם מי שהתקשר למשטרה לאחד שמצא את גופתו של הופמן.

פיליפ סימור הופמן God's pocket (צילום: Michael Loccisano, GettyImages IL)
בפסטיבל סאנדנס עם ג'ון סלייטרי וכריסטינה הנדריקס | צילום: Michael Loccisano, GettyImages IL
את תמרור האזהרה האחרון סיפקה זוגתו דיווחה למשטרה ביום שלפני מותו, אז ראתה אותו תחת השפעת סמים. בנוסף, ב-30 לינואר נצפה הופמן בפאב באטלנטה שותה, מעשן ורץ בתכיפות לשירותים. מאוחר יותר נצפה בשדה התעופה וצולם כשהוא במצב רע על המטוס בדרך לניו יורק.

פיליפ סימור הופמן ואשתו (צילום: Brad Barket, GettyImages IL)
פיליפ סימור הופמן וזוגתו בבכורה ל"משימה בלתי אפשרית 3" | צילום: Brad Barket, GettyImages IL
הופעתו הפומבית האחרונה של הופמן הייתה בפסטיבל סאנדנס האחרון לפני כשבועיים, כשקידם את הסרט "God's Pocket" ו-"A Most Wanted Man". בבכורות נראה הופמן במצב טוב, אבל ביטל חלק מהראיונות בטענה שלא חש בטוב. תקרית משונה נרשמה בפסטיבל כשעורך מגזין בשם ג'ון ארונדל לא זיהה את השחקן ושאל אותו מה הוא עושה למחייתו, הופמן ענה לו בתגובה: "אני מכור להרואין". לאחר שארדונל הבין את טעותו ואמר לו "אתה פיליפ סימור הופמן", ענה לו הופמן ב"בינגו", והוסיף "רק יצאתי מגמילה".