מתמטיקאי גאון שמסתיר את זהותו המינית ונקרא לפרוץ את קוד בלתי שביר שעשוי לשנות את גורל האנושות. נשמע כמו מתכון אוסקר קלאסי? גם בהוליווד מסכימים אתכם. הטריילר הראשון מתוך "The Imitation Game", המבוסס על סיפורו של אלן טיורינג, שוחרר הבוקר (שלישי) ולפחות ממבט ראשון נראה שיש למה לצפות.

טיורינג, יליד לונדון, הפך לאחד האנשים המוכרים ביותר בעולם בזכות גיוסו לפיצוח קוד "אניגמה" של המשטר הנאצי. הקוד שימש את הצבא הגרמני להעביר פקודות ומסרים, מבלי שבעלות הברית הצליחו לפענח אותם. הסרט יתמקד בתקופה המכרעת הזו ובתהליך שהוביל את טיורינג לרגע ששינה את מלחמת העולם השנייה. בנדיקט קמברבאץ' ("שרלוק", "ההוביט", "סטאר טרק", "12 שנים של עבדות" ומה לא בעצם) יגלם את טיורינג, כשלצדו יככבו קירה נייטלי, צ'ארלס דאנס ("משחקי הכס") ומת'יו גרוד ("השומרים").

מה שלא נראה בטריילר (ככל הנראה מהחשש שיבריח צופים פוטנציאליים), אבל אמור להופיע בסרט, היא מערכת היחסים ההומוסקסואלית שניהל טיורינג בחשאי. הגילוי הוביל להרשעתו בהומוסקסואליות (עבירה על החוק בבריטניה באותם שנים) ולשורה של טיפולים הורמונליים קשים שגמרו לו לשים קץ לחייו ב-1954.

The Imitation Game ייצא לקולנוע ב-21 בנובמבר