בזמן ששני סרטים דוקומנטריים ישראלים מ-2012 כוססים ציפורניים בציפייה לקראת טקס האוסקר המתקרב, ממשיך הקולנוע הישראלי לקצור שבחים והישגים גם ב-2013. פסטיבל ניו יורק לסרטים ולקולנוע הודיע היום (חמישי) כי סרטיהם הדוקומנטריים של אילנה דיין וגלעד טוקטלי וכן סרטו של עמרי אסנהיים מועמדים לפרסים בשתי קטגוריות הדוקו.

עמרי אסנהיים מתוך הסרט "סלוקי" (צילום: mako)
עמרי אסנהיים מתוך הסרט "סלוקי" | צילום: mako
"כך חוסל אוסמה בן לאדן", סרטם של דיין וטוקטלי, מתחקה אחר המבצע  לאיתורו של ראש ארגון הטרור הרצחני בעולם, במלאות שנה לחיסולו. בסרט משחזרים השניים לפרטי פרטים את ההתרחשויות מאחורי הקלעים משלב ההכנות ועד לחיסול עצמו. הסרט צולם בעיר בפקיסטן בה התנהל המבצע. הסרט מועמד בקטגוריית החדשות הדוקומנטריות.

מבצע בן לאדן – החלק השני (תמונת AVI: mako)
מבצע החיסול המורכב בהיסטוריה | תמונת AVI: mako
"סלוקי", סרטו של אסנהיים, מביא את סיפורם חמישה מחיילי הרובאית של גדוד 13 בגולני בקרב וואדי סלוקי, שקיפחו את חייהם בשריפה נוראית. אסנהיים, שהיה לוחם ביחידת החילוץ 669 במהלך האירוע, היה בכוננות חילוץ בבסיס רמת-דוד והוקפץ לזירת האירוע. את המושג הראשון קיבלו צוות הלוחמים והטייסים כבר כשראו את העשן הכבד המיתמר מעל רצועת הביטחון. הסרט מועמד בקטגוריית ההיסטוריה והחברה.

שני הסרטים יתמודדו בתחרות מול היצירות הדוקומנטריות החשובות בעולם בשנה האחרונה. בין היתר גם מול הסרט המדובר של הנשיונל גחאוגרפיק על אירועי אסון התאומים. זוהי לא הפעם הראשונה בה הסרטים התיעודיים של "עובדה" מועמדים בפסטיבל היוקרתי. ב-2011 זכה סרטו של בן שני "תיכון ההזדמנות האחרונה", על הפרויקט החינוכי של תיכון ברנקו וייס ברמלה, במדליית הכסף.

הזוכים בפסטיבל יוכרזו בטקס חגיגי שייערך בלאס וגאס ב-9 לאפריל

>> בואו לעמוד הפייסבוק שלנו וזה!