הארווי ויינשטיין נמצא כעת בטיפולי גמילה מהתמכרות לסקס באריזונה, אך גם ממקום מושבו המדברי הוא ממשיך לעורר סערות. המפיק שהטיל את אימתו על הוליווד אולי כבר לא יכול לחצות גבולות פיזיים של שחקניות צעירות (אנחנו מקווים), אך סיפורים חדשים על הטרדותיו ותקיפותיו המיניות ממשיכים להתפרסם חדשות לבקרים. אחת העדויות החדשות מגיעה מצד זוכת האוסקר לופיטה ניונגו ("12 שנים של עבדות"), שסיפרה על מפגשה המחלחל עם המפיק - ובמפתיע זכתה להתייחסות ישירה מצדו.

ניונגו כתבה מאמר ב"ניו יורק טיימס" בו היא מספרת בפירוט על מספר מפגשים עם ויינשטיין, בהם הוא ניסה להכריח אותה לשתות אלכוהול, הזמין אותה מספר פעמים לחדרו ואף גרם לה לעשות לו מסאז' פרטי בזמן שילדיו צופים בסרט בחדר השני. לא ברור מה גרם לויינשטיין להגיב דווקא לניונגו, שכן הוא לא התייחס עד כה להאשמות ספציפיות ורק פירסם הודעת הכחשה כללית לאחר המאמר הראשון ב"ניו יורקר" שחשף את מעלליו. 

בניגוד לעשרות הנשים הקודמות ששיתפו את סיפוריהן ולא זכו לתגובה מצדו, המפיק בחר לפרסם הודעה קצרה ועוקצנית בתגובה למאמר שפירסמה השחקנית הצעירה והמוערכת. דוברו של ויינשטיין מסר את ההצהרה הקנטרנית, תוך שימוש מכוון בשמה הפרטי של השחקנית: "למר ויינשטיין יש זיכרון אחר מהאירועים, אך הוא מאמין כי לופיטה היא שחקנית מבריקה וכוח משמעותי בתעשייה. בשנה שעברה, היא שלחה הזמנה אישית למר ויינשטיין לבוא ולראות אותה בהצגה 'Eclipsed' בברודוויי". 

הארווי ויינשטיין (צילום: Alberto E. Rodriguez, GettyImages IL)
ניסה להוריד את מכנסיו - והיא נמלטה. ויינשטיין | צילום: Alberto E. Rodriguez, GettyImages IL

האירוע המרכזי עליו כתבה ניונגו היה ביקור בבית של ויינשטיין, בזמן שהייתה סטודנטית למשחק. הוא הזמין אותה לראות סרט עם משפחתו, אך זמן קצר לאחר תחילת ההקרנה, פקד עליה לבוא איתו לחדר אחר ולחץ עליה לתת לו לעשות לה עיסוי מסאז'. כדי להתחמק מהסיטואציה המלחיצה, בזמן שילדיו צופים בסרט בחדר השני, היא הסכימה לעשות לו מסאז', כי העדיפה זאת על פני האפשרות השנייה, במטרה להרוויח זמן ולחשוב על דרך להימלט. כשניסה להוריד את מכנסיו בזמן העיסוי, היא הפסיקה המסאז' ומיהרה לצאת מהחדר. 

כמה חודשים לאחר מכן, הוא הזמין אותה לארוחת צהריים וכשהגיעו למקום הוא הציע לה לעלות לארוחה פרטית בחדרו. היא סירבה להצעה והוא אמר לה כי היא תמימה, ומנה בפניה מספר שחקניות שנענו לטענתו לשידוליו והפכו לכוכבות מצליחות. לפני שעלה על מונית בחזרה הביתה, היא שאלה אותו אם הכל בסדר ביניהם, מתוך חשש לפגיעה בקריירה העתידית שלה, והוא השיב: "את תהיי בסדר, בקשר לקריירה שלך אני לא יודע".

השניים נפגשו לאחר כשנתיים, וניונגו כבר הפכה לשחקנית מוערכת בזכות הופעתה בסרט "12 שנים של עבדות". ויינשטיין הביע את פליאתו מנסיקתה המהירה לפסגה, וניסה לגייס אותה לפרויקט חדש שלו. היא סירבה להצעה והבטיחה לעצמה כי לעולם לא תעבוד שוב עם ויינשטיין. לשמחתן של נשות הוליווד, נראה כי הקריירה של האחרון לא תתאושש מהפרשה, ואף אחת לא תיאלץ להשתתף בשום פרויקט שלו בעתיד הנראה לעין.

mako תרבות בפייסבוק