הנאום של דרור מורה (צילום: מתוך סינמסקופ)
"אנחנו מקדישים את הזכייה ליצחק רבין", נאום הזכייה | צילום: מתוך סינמסקופ
לא מעט בכירים בישראל נשמו לרווחה, כשנודע ששני הסרטים הדוקומנטריים מישראל לא חזרו עם פסלון האוסקר מהטקס האחרון. כעת מסתבר שלפחות דרור מורה, שסרטו "שומרי הסף" נחשב למתמודד הגדול ביותר של "מחפשים את שוגרמן", הגיע מוכן לאפשרות שיעלה על הבמה. בלוג הקולנוע של יאיר רוה, סינמסקופ, מפרסם היום את נאום הניצחון שמורה התכוון לשאת מעל הבמה בתיאטרון קודאק בהוליווד.

"השותפים שלי לעשיית 'שומרי הסף', אסתל פיאלון ופיליפה קווארסקי, החליטו להקדיש את הפרס הזה לזכרו ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין, שנרצח כי העז לחלום על השלום. בנאום שנשא בבית הלבן אמר רבין: 'הרשו לי לומר לפלסטינים –  אנחנו החיילים ששבו הביתה מהקרב מוכתמים בדם, שראינו את קרובינו וחברינו נהרגים לנגד עינינו, שהגענו מארץ בה הורים קברו את ילדיהם – לחמנו נגדכם, והיום אנו רוצים לומר בקול חד וברור – די לדמעות ולדם, די'".

"המסר הזה שהושתק ברצח ברוטלי לפני 17 שנים", ממשיך מורה, "הוא אותו המסר ש'שומרי הסף', ראשי שירות הביטחון הכללי בישראל, חזרו עליו שוב ושוב בסרט שלנו. אנו מתפללים שהוא יהדהד במסדרונות בעלי הכוח בוושינגטון, ברלין, פריז, לונדון ובייחוד בירושלים וברמאללה".

חוזר בידיים ריקות. דרור מורה (צילום: חדשות 2)
"עצוב כמה נזק יכולה פוליטיקאית לגרום" | צילום: חדשות 2
במכתב שצירף לרוה, בנוסף לנאום, הביע מורה את דעתו על תגובתה של שרת החינוך, לימור לבנת, שהביעה שביעות רצון מאי זכייתם של הסרטים בפרס: "מדהים לראות מכאן עד כמה קטנים נראים הפוליטיקאים דוגמת לבנת, וכמה נזק הם גורמים לתדמית של מדינת ישראל ברגע שהם פותחים את הפה. המומים פה מכך ששרת התרבות "שמחה" שהסרטים לא זכו, וגם קוראת לצנזור עצמי ומינוי אנשים מסוימים כלקטורים. האמת, גם אני לא מצליח להבין את זה שלשרת התרבות שלנו קשה עם הבשורה שבאה משישה ראשי שב"כ, לך תבנה מדינה...".

>> בואו לעמוד הפייסבוק שלנו