בטקס פרסי האוסקר 2019, שיערכו בלילה בין ה-24 וה-25 בפברואר, יש סיכוי שישראלי יקבל פסלון. הסרט "Skin" של הבמאי הישראלי גיא נתיב מועמד בקטגוריית הסרט הקצר הטוב של השנה, אבל גם אם נתיב יזכה בפרס הנכסף - לא נזכה לראות את הרגע בשידור החי. 

האקדמיה האמריקאית לקולנוע הודיעה הלילה שהפרסים עבור ארבע מתוך הקטגוריות יוענקו בזמן שידור הפרסומות, ומלבד הסרט הקצר, הקטגוריות שלא ישודרו הן עריכה, צילום ואיפור ושיער. הבחירה שלא לשדר חלק מהקטגוריות נובעת כמובן מהרצון שהטקס - הארוך בין כה וכה - לא יתארך עוד יותר. יחד עם זאת, דווקא השנה נראה שהיה ניתן לדחוס את כל הקטגוריות לתוך השידור החי, מהסיבה הפשוטה שאין לטקס השנה מנחה, מה שבוודאי יקצץ מאורכו משמעותית.

יש לציין ש"Skin" איננו סרט ישראלי פר סה, אלא סרט אמריקאי לגמרי, עליו חתומים יוצרים ישראליים (נתיב ביים, ועל התסריט חתום שרון מימון). הפעם האחרונה שסרט ישראלי היה מועמד לפרס האוסקר הייתה ב-2015, אז היה מועמד הסרט הקצר "איה" של עודד בן נון ומיכל ברזיס באותה הקטגוריה. בקטגוריית פרס הסרט הזר הנציגות האחרונה שלנו הייתה הערת שוליים ב-2011 (וזה אכן זמן טוב להידהם מחדש על כך שהוא לא זכה).

"Skin" של נתיבו מימון הוא סרט שעוסק בגזענות, והביקורת הנלהבות עליו מציינות את התזמון הכה רלוונטי שלו, עם שלטון טראמפ והעלייה בתקיפות על רקע גזעני בארה"ב. הסרט נרכש לאחרונה להפצה על ידי פוקס סרצ'לייט - זרוע ההפצה של אולפני פוקס שמתמחה בקולנוע עצמאי ובסרטי איכות - ובימים אלה נתיב מציג גרסה באורך מלא של הסרט בפסטיבל ברלין. "Skin" המאורך מציג פיתוח של הרעיונות שהוצגו בסרט הקצר ועוסק בחייו של ביירון ווידנר, פושע צעיר המאמין בעליונות הגזע הלבן. אחרי שהוא מתאהב והופך לאב, הוא חוזר בו מהשקפת העולם הגזענית בה החזיק, ומחליט לעזוב את התנועה הפשיסטית בה היה חבר. לצורך כך הוא נאלץ להסיר את 25 הקעקועים הגזעניים שעיטרו את גופו - באקט שהעניק ל"Skin", עור, את שמו. בסרט מככבים ורה פרמיגה ("מלון בייטס"), ג'יימי בל ("בילי אליוט") ודניאל מקדונלד ("גדולה מהחיים").

"Skin" המועמד לאוסקר ישודר ב-24.02, רגע לפני הטקס עצמו, בשעה 23:06 ב-yes 1. הסרט יעלה גם לספריית yes VOD ול-STIING TV