"ילד 44", ספרו המוערך של הסופר טום רוב סמית, זכה לעיבוד קולנועי בכיכובם של טום הרדי וגארי אולדמן, שיוצא לבתי הקולנוע בימים אלו. טוב, לא לכל בתי הקולנוע.

המותחן ההוליוודי הצליח להרגיז את הרוסים עקב, מה שהם מכנים, "עיוות עובדות היסטוריות". שר התרבות הרוסי, ולדימיר מדינסקי, טען שהסרט, שהיה אמור לצאת לאקרנים ברוסיה מחר, מציג את אזרחי רוסיה הסובייטית כ"תתי אדם מבחינה מוסרית ופיזית, אוסף של שדים צמאי דם". מדינסקי הוסיף כי המדינה שניצחה במלחמת העולם, הפכה למובילה עולמית ושמה את האדם הראשון על הירח; לא צריכה לקבל את היחס שניתן לה בסרט. "סרטים כאלה לא צריכים להיות מוקרנים בבתי הקולנוע בארצנו, לא בציון 70 שנה לנצחון על הנאצים, או בכלל".

אז מה יש ב"ילד 44" שמצליח לעצבן ככה את הרוסים? במרכז הסרט דמותו של לב דמידוב, קצין במשרד לביטחון המדינה ברוסיה בתקופת סטאלין. דמידוב פותח בחקירה חשאית במטרה לאתר רוצח ילדים סדרתי ונאלץ להתמודד עם אימת השלטון הקומוניסטי שמנסה לטייח את הפרשה. אם להתחשב בביקורות שקיבל הסרט באתר "Rotten Tomatos", אין לרוסים מה לדאוג. הסרט זכה בעיקר בביקורות שליליות, או במילים אחרות, פשוט אמרו "נייט".