טעינו, שגינו. במהלך החגיגות והסיקור של טקס האוסקר, סיקרנו ובאופן כללי הרמנו לגיא נתיב ושרון מימון, הבמאי והתסריטאי שיצרו את הזוכה בקטגוריית הסרט הקצר - "Skin". חלילה לנו לגרוע מההישג של נתיב, אבל כנראה שמרוב התלהבות הזנחנו את הישראלים האחרים שקטפו אוסקרים בטקס האחרון. זו ההזדמנות שלנו להכות על חטא ולחלוק כבוד לעודד גרנות, קובי מולדבסקי וניר אביטל. 

גרנות הוא קומפוזיטור בכיר ואמן אפקטים מיוחדים, שעבד עם חברת Double Negative על הסרט "האדם הראשון", שקטף את הפסלון בקטגוריית האפקטים החזותיים. גרנות עבד בעבר האפקטים בסרטים הוליוודיים עתירי תקציב כמו "מהיר ועצבני", "חיות הפלא והיכן למצוא אותן", ו"וונדר וומן", ובטלוויזיה ראיתם את עבודתו בסדרה הצנועה "משחקי הכס". נוסף על כל אלה, הוא מלמד בבית הספר VFS בוונקובר, ומרצה לקומפוזיטינג ב-IAC, המכללה הישראלית לאנימציה ועיצוב.

וגרנות גם הוא לא הישראלי היחידי שעבד על האפקטים זוכי הפרסים ב"האדם הראשון". בתגובה לפוסט איחולים לבבי של IAC בפייסבוק - דרכו יצאנו מלכתחילה לגילוי על הזוכים הישראליים באוסקר - ציין גרנות שאמן האקפטים קובי מולדבסקי, בוגר המסלול לתקשורת חזותית בבצלאל, שעבד גם הוא בעבר בהפקות ענק כמו "ונום", "אימה במעמקים" ו"פסיפיק רים: המרד".

רוצים קישור לישראלי נוסף? אין בעיה. אותו עודד גרנות עבד גם על האפקטים החזותיים בסרט האנימציה "ספיידרמן: ממד העכביש", שקטף גם הוא אוסקר בקטגוריה שלו. בין אנשי הצוות של גרנות - אתם מוכנים לזה? - היה האנימטור הישראלי ניר אביטל.  אביטל עובד באולפני סוני (שיצרו את "ספיידרמן: ממד העכביש"), ועבד גם בקולנוע המקומי, בסרטים כמו "תמונות יפואיות" ו"איה".

כל השלושה לא זכו אמנם לעלות לבמה ולהודות לחברי הצוות ולבני המשפחה, אבל זה בעיקר משום שצוותים של עשרות אנימטורים, מאיירים ואמנים דיגיטליים עובדים על כל סרט שמועמד בקטגוריות האנימציה והאפקטים החזותיים.