העיבוד הקולנועי של דארן ארונופסקי לאחד מהסיפורים המוכרים ביותר מהתנ"ך, מסומן כאחד מהסרטים הגדולים של השנה הקרובה בקולנוע עם צפי להכנסות בגובה מיליונים רבים. אבל כבר כעת ברור שסיפורם של נח, התיבה וזוגות בעלי החיים שניצלו מהשמדת העולם, לא יגיע למסכים אצל חלק משכנותיה של ישראל למזרח התיכון.

גורמים בתוך פרמאונט (האולפן שיצר את הסרט) אישרו כי גופי הצנזורה בקטאר, בחריין ואיחוד האמירויות, בחרו להחרים את "המבול". הסיבה? סיפור המבול הוא נקודה מרכזית גם בקוראן, והפיכה שלו לסרט קולנוע נחשבת בעיני חלק מהמדינות האדוקות יותר לחילול הקודש. המדינה הבאה שצפויה ללכת בדרך הזו היא מצרים. בציטוט שהופיע ב"הארץ", טען אחד מאנשי הדת הסוניים הבכירים במדינה כי "קיימת התנגדות להצגת כל חומר שלא נאמן לדרכו של הנביא או של שליחיו".

אין תמונה
יקבל את אישור הרבנות? ראסל קרואו
כזכור, לפני מספר חודשים התפרסמו שמועות שהקרנות המבחן שערכו האולפנים לקהלים מאמינים בארה"ב, זכו לתגובות זועמות והצהרות של הצופים שלא ימליצו על הסרט לחבריהם. בפרמאונט הכחישו נמרצות את הפרסומים, אבל כעת נראה שהאיומים בהחרמה הופכים גם למעשים. סרט נוסף שזכה לכתף קרה, הפעם באופן מפתיע הרבה פחות, הוא "נימפומנית" של לארס פון טרייר. טורקיה הודיעה שמדובר בסרט פורנוגרפי שלא יורשה לעלות על המסכים. אפשר להמר בביטחון די גדול שהיא לא תהיה המדינה האחרונה לעשות זאת.

"המבול" יגיע לישראל ב-27 במרץ