הדוב הכי וולגרי בקולנוע, טד, עורר שערוריה נוספת והפעם לאו דווקא בזכות הפה הגדול שלה. היוצר ובמאי הסרט, שהציג לעולם את דמותו של הדוב הוולגרי - סת' מקפרלן - נתבע ביחד עם אולפני יוניברסל בטענה שהם גנבו את הדמות מחברת הפקות שהמציאה את הדמות.

חברת ההפקות, Bengal Mangle, טוענת שדמותו של טד נעשתה בהשראת דמות דומה שכיכבה בסדרת אינטרנט בהפקתם שרצה בין השנים 2009-2012. הסדרה נקראה "Charlie The Abusive Teddy Bear" ("צ'ארלי – הדוב הפוגעני") ובמרכזה עמד דוב חצוף ופרובקטיבי בשם צ'ארלי, שנהג להטריד מינית ומילולית את סביבתו.

סת' מקפלרן יוצר טד (צילום: Frederick M. Brown, GettyImages IL)
סת' מקפרלן - לא מצחיק | צילום: Frederick M. Brown, GettyImages IL
התביעה מאשימה את מפיקי וכותבי הסרט בכך שטד הוא "חיקוי נוראי" של עבודתם. "גם צ'ארלי וגם טד מתגוררים בסביבה דומה... שניהם מבלים חלק ניכר מזמנם יושבים בסלון על הספה עם סיגריה ו/או בירה בידם", נכתב. "צ'ארלי וטד מחזיקים באופי, טון דיבור, גישה ואופן התנסחות דומים". התביעה גם השוותה סצנות בהן שני הדובים מטרידים מינית נשים, מאיימים באלימות תוך כדי שיחה ומספרים בדיחות נגד שמנים. פוסטים מטוויטר של השניים גם הם הושוו, במיוחד כאלו שמתייחסי לפוקס ניוז ופו הדוב.

"טד", עלה לקולנוע בשנת 2012 והיה ההתנסות הקולנועית הראשונה של סת' מקפרלן, יוצר "איש משפחה". הסרט, בהשתתפות מארק וולברג, מילס קוניס ומקפרלן בעצמו כמדובב של טד, הרוויח מעל לחצי מיליארד דולר, יותר מפי עשר מעלות הפקתו. בימים אלו מתוכנן סרט ההמשך, "טד 2", שעתיד לצאת לאקרנים ביוני 2015.