אחד מהשחקנים הבריטיים הגדולים של כל הזמנים הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 81. או'טול, בן לסוכן הימורים, נולד באירלנד אבל גדל והתחנך בלידס שבצפון אנגליה. בוגר האקדמיה המלכותית למשחק בילה מספר שנים על במות התיאטרון בממלכה המאוחדת, עד שהבמאי דיוויד לין העניק לו את ההזדמנות לתפקיד שיכניס אותו אל דפי ההיסטוריה.

ב-1962 השתתף באפוס ההיסטורי "לורנס איש ערב", שהפך לאחת מהקלאסיקות ההוליוודיות של כל הזמנים. תפקידו כתומאס אדוארד לורנס, הקצין הבריטי ששלקח חלק פעיל במרד הערבי כנגד האימפריה העות'מאנית, העניק לו את המועמדות הראשונה מתוך 8 בקריירה לאוסקר. על אף ההערכה הרבה שרחשה לו קהילת הקולנוע לא הצליח או'טול להניח את ידו על הפסלון המוזהב בזכות יכולותיו על המסך. אוסקר של כבוד הוענק לו לבסוף בשנת 2003, על אף שאו'טול סירב בתחילה לקבלו בטענה שהוא "עדיין פעיל ומתכנן לזכות בפרס בזכות ולא בחסד". 

פיטר או'טול (צילום: Frank Micelotta, GettyImages IL)
שחקן של פעם בדור. פיטר או'טול | צילום: Frank Micelotta, GettyImages IL
ההצלחה הגדולה כמעט ועלתה לא'וטול בחייו. בשנות ה-70 סבל מהתמכרות קשה לאלכוהול, שבגללה עבר ניתוח להסרת לבלב וסבל מסוכרת למשך שארית חייו. ברשימת הקרדיטים שלו מופיעים לא פחות מ-94 כותרים (אפילו כמדובב בסרטי אנימציה, כמו בתפקיד המבקר הקשוח מתוך "רטטוי" של פיקסאר) והוא המשיך לעבוד בתעשייה עד ימיו האחרונים בהחלט. סרטו האחרון, "קת'רין מאלכסנדריה", מתוכנן לצאת בשנה הבאה.

>> בואו לפייסבוק שלנו