"סופת חול": כי אולי הוא יביא לנו אוסקר

מה? סרט הביכורים של עלית זקצר (שגם כתבה את התסריט) מספר על ג'לילה, בדואית בת 42 המארחת את חתונתו של בעלה לאישה נוספת הצעירה ממנה ב-20 שנה, ועל בתה לילה בת ה-18 המנהלת קשר סודי ואסור עם גבר זר. הסרט זכה בפרס היוקרתי של חבר השופטים בפסטיבל סנדאנס ונחשב למועמד מוביל לזכייה בפרס אופיר לסרט הטוב ביותר ויש הטוענים שאפילו לזכייה באוסקר לסרט הזר.

מי? עדיין אלמונים: למיס עמאר, הייתאם עומארי ורובה בלאל-עספור

מה אומרים המבקרים שלנו? "סרט יפה ומרגש. זה סרט פסטיבלים קלאסי שעל אף שיש בו מידה של קלילות הוא כמעט חף מרגעי חסד או תקווה. כל זאת כמובן לא אומר שכדאי לוותר עליו – מדובר באחד משיאי השנה בקולנוע הישראלי"

"שבוע ויום": כי המבקר שלנו אומר שאתם חייבים

מה? סרטו המדובר של אסף פולונסקי הוא אחד המתחרים הבולטים של "סופת חול" בטקס האופיר הקרוב (מועמד לשבעה פרסים). הסרט מספר על אייל, אב שכול טרי שלא מוצא עם מי לדבר לאחר אובדן בנו, בשעה שאשתו ויקי מנסה לחזור לשגרה בכל מחיר

מי? שי אביבי, יבגניה דודינה ותומר קפון

מה אומרים המבקרים שלנו? "סרט מצחיק ואנושי מאוד שלא נותן לעיסוק במוות להכביד עליו, זולת רגע אחד של סרט-בתוך-סרט ושוט אחד שהוא מהטובים שראיתי השנה בקולנוע. פשוט תלכו לראות אותו, בסדר?"

"מעבר להרים ולגבעות": כי כל סרט של ערן קולירין שווה צפייה

מה? סרטו החדש של ערן קולירין ("ביקור התזמורת") מגיע אחרי סיבוב פסטיבלים מוצלח ומספר על קצין משוחרר מצה"ל שמתקשה למצוא את מקומו בחיים ה"אזרחיים" לצד אשתו המורה ובתו האקטיביסטית.

מי? אלון פדות, שירי נדב נאור ומילי עשת

מה אומרים המבקרים שלנו? "סרט מורכב ועמוק שיש הרבה מה לחשוב ולומר עליו, גם אם לא תמיד נעים לצפות בו"

"פוטו פרג'": כי הוא מרגש, זה למה

מה? סרטו התיעודי של השחקן קובי פרג' על משפחתו, שייסדה את מותג חנויות הצילום המפורסם "פוטו פרג'"

מי? משפחת פרג', נו מי?

מה אומרים המבקרים שלנו? "מי שהספיקו לשכוח או שלא נולדו בזמן ייהנו מהתקציר החינני של קורות הסטודיו המיתולוגי. הצד האחר של הסיפור קליל פחות אך מעניין בהרבה. ראויה במיוחד להערכה הצלחתו של הבמאי להציג את הדמות המיתולוגית שעומדת במרכז הסרט בצורה כנה, מורכבת ואנושית מאוד"

 

"ירח בבית 12": בגלל יובל שרף

מה? 18 שנים אחרי "משהו בעל ערך" חוזרת דורית חכים לביים, והפעם זהו סיפורן של שתי אחיות: לני בת ה-21 שמטפלת באביה החולה, ואחותה הגדולה מירה שניתקה קשר עם המשפחה וחוזרת הביתה לאחר שנים

מי? יובל שרף ויערה פלציג

מה אומרים המבקרים שלנו? "דורית חכים היא במאית שחקנים מוכשרת שצריכה להקפיד הרבה יותר על הכתיבה שלה, ואילו יובל שרף היא להבה קולנועית שיש להציתה במלוא העוצמה"

 

"ג'רוזלם": בגלל ההצלחה

מה? סרטם של האחים יואב ודורון פז ("פובידיליה") מספר על סטודנטית אמריקאית שמגיעה לטיול בעיר העתיקה בירושלים בערב יום כיפור ומגלה שדברים מתחילים להשתבש. ובדברים אנחנו מתכוונים לזומבים. על פי המפיצים, "ג'רוזלם" הוא הסרט הישראלי הנצפה ביותר בכל הזמנים, לא פחות, לאחר שנמכר להפצה ליותר מ-30 מדינות. הסיקוול בדרך

מי? דניאל ג'יידלין, יעל גרובגלס, יון תומרקין ותום גרציאני

מה אומרים המבקרים שלנו? "לא אחיד ברמתו, אבל זו יצירה ז'אנרית מובהקת שפונה לקהל הרחב, וככזאת אני בעדה בכל מובן אפשרי"

 

"המתנחלים": כי הנושא בליבנו

מה? סרטו התיעודי של שמעון דותן ("הביטחוניים") מקיף כ-50 שנות התיישבות מתוך שיחות עם המתנחלים עצמם

מי? כוכבים מוכרים בסצנה כמו דניאלה וייס ובני קצובר לצד כישרונות עולים כמו נער הגבעות חנמאל דופרמן

מה אומרים המבקרים שלנו? הם פשוט חיברו שאלון כדי שתוכלו להחליט לבד אם אתם צריכים לצפות בסרט הזה 

"סופעולם": כי זו הזדמנות נדירה לתפוס אותו

מה? סרטה של רוני קידר ("ג'ו+בל") מספר על שמונה חברים שמחליטים לבלות יחדיו את יומם האחרון עלי אדמות

מי? ניתאי גבירץ, גפן גנני, יותם ישי, סיון לוי וגאיה שליטא כ"ץ

מה אומרים המבקרים שלנו? "הרעיון המעניין מוביל לסיטואציות מפתיעות, נוגעות ומצמררות"

 

"ג'נקשן 48": כי לפעמים הוא יותר אפילו יותר טוב מ"Straight Outta Compton"

מה? סרטו של אודי אלוני ("מחילות") על הרומן המתפתח בין מנאר, זמרת צעירה ולוחמנית, לקרים, אמן היפ-הופ, שמנסים לפלס את דרכם בגטו הפלסטיני של לוד.

מי? תאמר נאפר (שהיה שותף גם לכתיבת התסריט עם אורן מוברמן) וסלואה נקרה-חדד

מה אומרים המבקרים שלנו? "סרט בסדר עם המון כוונות טובות, ובחלק מהזמן הוא אפילו סרט טוב יותר מהסרט'Straight Outta Compton'  שחולק איתו לא מעט מאפיינים ורגעים. הוא נראה ונשמע מעולה, מצחיק ומרגש כשצריך ומצליח, בדרך נס כלשהי, להישאר סרט קליל. חובבי מלודרמות עם אקשן ומוזיקה ייהנו, המשוכנעים ישוכנעו ואולי גם כמה צופים שלא טרחו לחשוב על זה עד עכשיו לעומק" 

 

"אנשים שהם לא אני": בגלל השילוב בין סקס גרפי לנכות רגשית

מה? קומדיה שהחלה את דרכה כסרט הגמר של הבמאית, התסריטאית והכוכבת, הדס בן ארויה. צעירה תל אביבית המתקשה להתגבר על הפרידה מהאקס פוגשת אקדמאי צעיר ופטפטן, ומה שנראה בתחילה כמו סיפור אהבה קלאסי הופך למעין כתב אישום נגד סצנת הדייטינג התל אביבית. 

מי? יונתן בר-אור, מאיר טולדנו והדס בן ארויה, כאמור 

מה אומרים המבקרים שלנו? "סרט דברני ומצחיק שיביך בקלות את הקהל, בין אם בזכות סצנות הסקס הגרפיות, הנכות הרגשיות של הדמויות והסיטואציה הקשה שהשילוב בין השניים יוצר. זה לא סרט שמתאים לכולם, אבל מי שכן יוכלו לראות בו משהו מעצמם יסיימו את הסרט (הקצר יחסית - רק 80 דקות) בחיוך עגום"

"ברש": כי כמה סיפורי אהבה מעניינים באמת ראיתם בקולנוע הישראלי?

מה? מיכל ויניק מגוללת את סיפורה של נעמה ברש בת ה-17, שתלמידה חדשה המופיעה בבית ספרה סוחפת אותו לעולם חדש ומסעיר של סקס וחיי לילה

מי? סיון נועם שמעון, ג'ייד סקורי ודביר בנדק

מה אומרים המבקרים שלנו? "בין שלל הנושאים החשובים, הטרגדיות האנושיות והביקורת החברתית הנוקבת, כדאי לתפוס גם את הסרט הכיפי הזה, שכמו הדמויות שלו מעדיף למרוד במוסכמות בעדינות ועוקצנות. זה לא שנעמה ברש (סיון נועם שמעון) לא מודעת לשלל בעיותיה של החברה הישראלית כמו שיותר מעסיקים אותה עניינים פרטיים, כמו הניג'וסים של אבא שלה, השטויות של אחותה הגדולה, איפה תיקח סמים עם חברות בסוף השבוע וכמובן הנערה החדשה והלוהטת בבית הספר (ג'ייד סקורי). זה לא רק סיפור אהבה מקסים ונדיר בנוף המקומי, זה גם תיאור מדויק של חיי הפרברים מנקודת מבט צעירה, צינית ומצחיקה"

 

"ילד טוב ירושלים": כי עשו את הסרט הזה בשבילכם

מה? קומדיה רומנטית של הבמאי רועי פלורנטין והתסריטאי רן אפלברג על בחור שנדמה לו שהוא עומד למות מסרטן, וזה הופך את החיים שלו מבפנים החוצה כמו גרב. למזלו הוא נופל בדיוק ברגע הנכון על מאלפת כלבים צעירה שמוציאה אותו מהקונכייה - בדיוק כשאשתו מוכיחה שעליה אי אפשר לסמוך בקטע הזה, או בכלל

מי? עמוס תמם, מלי לוי, ומיטל גל סוויסה שגונבת את הסרט בתפקיד המאלפת 

מה אומרים המבקרים שלנו? "פעם הייתה בקולנוע הישראלי מסורת מפוארת של קומדיות לקהל הרחב. 'ילד טוב ירושלים' הוא תזכורת מבורכת ליכולת של היוצרים המקומיים לבוא בגובה העיניים, לרגש באמת ולהצחיק באמת, כל זה במסגרת של נושא לגמרי אוניברסלי ולגמרי-לגמרי לא פוליטי" 

לרשימה המלאה של הסרטים שמחכים לכם ביום הקולנוע הישראלי