1. כולם מדברים על...

הבמאי אודי אלוני, שסרטו החדש "Junction 48" זכה בסוף השבוע בפרס חביב הקהל במסגרת פסטיבל ברלין, שוב מעורר סערה עם התבטאויות מעוררות מחלוקת על מדינת ישראל. בכתבה שפורסמה בחדשות 10 הובאו ציטוטים של אלוני על ישראל, בהם אמר בין היתר כי הממשלה בישראל פשיסטית, דיבר על מצבו של העציר המנהלי השובת רעב מוחמד אלקיק, ועל הדמות הראשית בסרטו, אותה מגלם המוזיקאי תאמר נאפר. שרת התרבות מירי רגב אמרה בתגובה כי היא מובילה מדיניות המבקשת לחדד את הגבולות בין חופש הביטוי לבין חופש המימון, וכי מדינה שפויה לא צריכה לתת יד ליוצרים המוציאים את דיבתה רעה.

אין תמונה
תאמר נאפר ב-"Junction 48"

2. חגיגות היובל

ארגון שוברים שתיקה יוזם ספר שיאגד מאמרים מאת סופרים בעלי שם לציון 50 שנים לכיבוש. את האסופה, שתראה אור ביוני 2017, יערכו בני הזוג הסופרים מייקל שייבון ואיילת ולדמן. הסופרים המשתתפים יכתבו את מאמריהם אחרי ביקור בן שבוע בישראל ובגדה הפלסטינית. בין המשתתפים: מריו ורגס יוסה, דייב אגרס, לוריין אדמס, רייצ'ל קושנר, הישראלים אסף גברון וניר ברעם והפלסטינים עלא חליחל וראג'ה שחאדה.

 

אסף גברון (צילום: הווארד רומרו)
גם הוא בין הכותבים המשתתפים. גברון | צילום: הווארד רומרו

3. רואים שקוף

אמזון הזמינה פיילוט חדש מג'יל סולווואי, היוצרת של "טרסנפרנט" האהובה. הפיילוט יבוסס על הספר "I Love Dick" מאת כריס קראוס מ-1997, המגולל את סיפורם של זוג נשוי שמפתח אובססיה לסוציולוג חוקר תקשורת. בעקבות ההצלחה של "טרנספרנט" סולווואי עסוקה בהחלט, עם סדרת רשת בשם "The Skinny" בעבודה, תכנונים ליצירת סדרה חדשה של MTV על זוג חברים שנקשרים אחרי שבשניהם פוגע ברק ועונה שלישית של "טרנספרנט". 

עוד ב-mako תרבות:

4. מפגש הדיוות

שתיים מהשחקניות החמות של הרגע ייפגשו בסרט חדש על גאונות המתמטיקה שסייעו לארה"ב לנצח במירוץ לחלל. טאראג'י פ. הנסון (קוקי ליון מ"אימפריה") ואוקטביה ספנסר ("העזרה" וסדרת סרטי "מפוצלים") יגלמו מדעניות שסייעו לנאס"א בשנות ה-60 בסרט שיתקרא "Hidden Figures". טד מלפי ("וינסנט הקדוש") יביים את הסרט שעתיד לצאת ב-13 בינואר 2017.