השנה המוצלחת שעוברת על הקולנוע הישראלי בעולם ממשיכה גם בטקסי הפרסים החשובים של סוף השנה. בטקס הפרסים של האקדמיה האירופית  לקולנוע שנערך אתמול (שבת) בברלין, זכה "כנס העתידנים" של ארי פולמן בפרס סרט האנימציה הטוב של השנה. הסרט זכה להערכה רבה כבר מוקדם יותר השנה כשנבחר לפתוח את קטגוריית "שבועיים של במאים" בפסטיבל קאן. זוהי הזכייה הראשונה של פולמן בטקס היוקרתי אחרי שסרטו הקודם, "ואלס עם באשיר" היה מועמד לשלושה מהפרסים הגדולים בטקס של 2008 (בימוי, תסריט וסרט) אבל הפסיד בכולם.

הסרט המבוסס על ספר מדע בדיוני מאת סטניסלב לם הוא פרויקט עליו עבד פולמן במשך יותר מ-4 שנים, והוא משלב צילומי אנימציה וצילומי לייב. שורה של כוכבים הוליוודיים לקחו חלק בסרט ובהם: רובין רייט, הארווי קייטל, ג'ון האם, דני יוסטון ופול ג'יאמאטי. העלילה מתארת שחקנית הוליוודית שמקבלת הצעה חלומית בתמורה להסכמתה לאפשר לאולפן קולנוע לסרוק את דמותה ולהפוך לדמות תלת ממדית.

כנס העתידנים (צילום: ברידג'יט פולמן כנופיית סרטים)
האירופאים ממשיכים לחבק. מתוך "כנס העתידנים" | צילום: ברידג'יט פולמן כנופיית סרטים
לא רק "כנס העתידנים" יצא מעוטר מטקס האקדמיה האירופית, גם הצלם אסף סודרי שעבד על "למלא את החלל" של הדס ירון, לקח הביתה פרס משלו. בניגוד לעבר לא נראה הפעם שהזכייה הזו מלמדת יותר מדי על המשך הדרך של שני הסרטים בעונת הפרסים. קטגוריית הסרט הזר של ישראל כבר תפוסה ("בית לחם") ואחרי החלטת המפיצים האמריקאיים לדחות את יציאת הסרט בארה"ב לשנה הבאה, גם "כנס העתידנים" מצאו את עצמו מחוץ לתמונה. 

>> בואו לפייסבוק שלנו