לא שהיו לאחרונה שנים בהן לא היה טוב להיות דיסני, אבל בקיץ 2019 - טוב *מאוד* להיות דיסני. האולפן רשם השנה שורת הצלחות חסרות תקדים הודות למותגי הענק המקובצים תחת מטריית ההפקה וההפצה שלו, והוא חתום על הפצת הסרט המכניס בכל הזמנים - "הנוקמים: סוף המשחק" - והחל מאתמול, גם על סרט האנימציה המכניס בכל הזמנים. הכנסות "מלך האריות" המחודש, שנוצר כולו באנימציה ממוחשבת, עקפו בסוף השבוע את הכנסותיו של "לשבור את הקרח" (בעצמו סרט של דיסני, אלא מה), והקנו לו את התואר הנחשק.

"מלך האריות" של 2019 הכניס, נכון לנתוני סוף השבוע האחרון, 1.3 מיליארד דולרים (מתוכם 20 מיליון דולרים ששילמו צופי קולנוע בסוף השבוע האחרון), בעוד "לשבור את הקרח" סיים את הקרנותיו עם סכום של 1.27 מיליארד דולרים. זהו שיא הכנסות עולמי לסרט מונפש, וכמובן שגם שיא פרטי לדיסני עצמם. נזכיר שבחורף הקרוב מתוכנן לצאת גם סרט ההמשך "לשבור את הקרח 2", ואם ישחזר את ההצלחה של קודמו, ולו ברמת המומנטום, ייתכן שדיסני יצליחו גם לעקוף את עצמם פעמיים במהלך אותה השנה, וימליכו שליט חדש על טבלת שוברי הקופות המונפשים של כל הזמנים. "מלך האריות" ניצב כעת גם במקום ה-12 בטבלת שוברי הקופות של כל הזמנים, מונפשים ומצולמים גם יחד, וכיוון שצפויים לו עוד כמה שבועות של הקרנה בבתי הקולנוע, ניתן להמר בזהירות הוא יטפס עוד מקום או שניים גם בטבלה הזו.

על רקע כל זה, כדאי לציין גם שיוצרי הסרט לא מתלהבים בכלל מהסיווג שלו כסרט אנימציה. הבמאי ג'ון פאברו אמר בראיון לאתר "סלאש פילם" שהוא מכנה את הסרט "לייב-אקשן", וזאת למרות שהוא נוצר כולו (למעט שוט אחד) על ידי אנימטורים ובתוכנות אנימציה, ללא כל שימוש בחיות בשר ודם. "אין בו חיות אמיתיות", אמר פאברו, "ואין בו מצלמות אמיתיות, ואין בו הופעות משחק ש'נלכדות' ומבוססות על מידע אמיתי.. אבל להגיד שזו אנימציה, לדעתי, זו הטעייה מבחינת מה שהצופים יצפו לו". ואכן, ההנפשה ב"מלך האריות" גרסת 2019 מנסה להיות ריאליסטית ככל האפשר אם כי בסופה היא, ובכן, עדיין הנפשה. באתר הטכנולוגיה והתרבות The Verge פירשו את ההסתייגות של דיסני כניסיון לפנות לחברי האקדמיה לקולנוע, ורמזו כי האולפנים ינסו להריץ את הסרט לטקס האוסקר הקרוב בקטגוריית הסרט הטוב ביותר, ולא בקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר. "היפה והחיה" מבית, נכון מאוד, אולפני האנימציה של דיסני, היה הסרט המונפש הראשון שקטף מועמדות שכזו בטקס האוסקר  ה-64, ומאז עשו זאת גם "למעלה" ו"צעצוע של סיפור 3", שניהם מבית דיסני ופיקסאר.