השחקן האמריקאי ג'יימס גארנר נמצא אתמול (שבת) ללא רוח חיים בביתו שבלוס אנג'לס. הקריירה הענפה שלו השתרעה על פני שישה עשורים וכללה הופעות בסרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה רבות. הוא נודע יותר מכל בשל תפקידיו בסדרות הבלשים "מווריק" ו"The Rockford Files". בסדרות הללו סבל גם מפציעות רבות, בשל התעקשותו לבצע את הפעלולים שלו בעצמו.הפעלולים שלו בעצמו.

גארנר, בן למשפחה ממוצא אירופי וכן משבט הצ'ירוקי האינדיאני, נולד ב-1928. אמו מתה כשהיה בן 4 והוא גודל עם שני אחיו על ידי קרובי משפחה. בגיל 16 הצטרף לצי הסוחר של ארצות הברית ובשנה לאחר מכן הגיע ללוס אנג'לס. אחרי שניסה את מזלו בבית ספר למשחק ובקריירת דוגמנות קצרה, התגייס למשמר הלאומי ונלחם במלחמת קוריאה בה נפצע בפניו ובידו. לאחר שחרורו החליט לעסוק במשחק.

הקריירה שלו כללה השתתפות בסרטים כמו "הבריחה הגדולה", "גראנד פרי", "Hour of the Gun" ו"היומן". הוא זכה בגלובוס הזהב על תפקידו ב"מווריק" ובשני פרסי אמי על "The Rockford Files". ב-1985 זכה למועמדות לפרס האוסקר לשחקן הטוב ביותר עבור תפקידו בסרט "הרומן של מרפי". בסך הכל זכה לאורך הקריירה בארבע פרסי גלובוס הזהב ושני פרסי אמי.

לאחרונה הידרדר מצבו הבריאותי לאחר שבץ שעבר ב-2008. לפרמדיקים שהוזעקו למקום מגוריו לא נותר אלא לקבוע את מותו. ג'יימס גארנר היה בן 86 במותו, הוא הותיר אחריו אישה ושתי בנות.