בתור ילידי שנות התשעים והשמונים, החידוש המצופה ל"מלך האריות" לוחץ לנו חזק על שרירי הנוסטלגיה. אין פלא אם כן שלקראת הפקת הגרסה המדובבת לסרט, יעלו קולות שיבקשו להחזיר לתפקידו את מי שעשה את עבודת הדיבוב הזכורה ביותר – אלי גורנשטיין בתפקיד סקאר הרשע. בימים האחרונים עלתה צפה ברשת עצומה הקוראת ללהק שוב את השחקן הוותיק לתפקיד סקאר.

בעצומה הנרגשת מצוינים התפקידים המרכזיים של גורנשטיין, בהם סקאר מ"מלך האריות", ג'אפר המכשף מ"אלאדין" וסבסטיאן הסרטן מ"בת הים הקטנה" (אנחנו נוסיף גם את אגו מבקר המזון מ"רטטוי"). יוזמי העצומה לא הקלו ראש במשימה וקראו לכל התומכים: "בעת הזו אנו נקראים לדגל ומשמיעים את קולנו, ודורשים שאלי גורנשטיין יחזור לדובב את סקאר, כי 'מלך האריות' בגרסתו העברית לא יוכל להתקיים ללא קולו המקורי והבלתי נשכח של סקאר!!!".

היוזמים לא הסתפקו בשלושה סימני קריאה והדגישו: "זו משימת חיינו! אנו זקוקים לחתימה שלך! בכך נחזיר עטרה ליושנה, ואת קולו האהוב והמוכר של סקאר בחזרה אל מסך הקולנוע ואל חיינו!". גורנשטיין שיתף את העצומה בעצמו והביע תמיכה במאבק הציבורי.

בשיחה עם mako תרבות, גורנשטיין מספר איך שמע על העצומה המרגשת:

"יצא הקדימון הזה של דיסני, שהולך לצאת 'מלך האריות' חדש, לא יודע מתי, הם עובדים עליו לדעתי עכשיו. ועוד לא נקבעו שחקנים ישראלים, בטח יעשו אודישנים או משהו כזה... יש איזו קבוצה של מעריצי דיסני... הם ראו את הקדימון ואז מישהי יצאה עם איזו יוזמה כזאת, שאני חייב לדבב את סקאר, מה שבגלל לא בטוח שיהיה, כי בסרט שיהיה בגרסה הלועזית יש שחקנים אחרים, כל השחקנים האמריקאים הוחלפו. אבל הם החליטו שאני צריך להמשיך לעשות את סקאר, הם עשו מין עצומה כזאת, ותייגו אותי וזה התחיל לרוץ".

ואתה תומך בעצומה?

"תשמע, אני כמובן מאוד אשמח לדבב שוב את סקאר, שהוא דמות מיתולוגית, אין מה להגיד. אבל אני לא חושב שעוד התחילו לעבוד על זה בארץ".

אתה מקבל הרבה תגובות על הדמויות של דיסני שדיבבת?

"הדבר שאני מקבל עליו הכי הרבה תגובות זה הדיבוב, זה לא ייאמן, קולי הולך לפני הרבה יותר למשל מגובהי. התחלתי לגבש תיאוריה סביב העניין הזה, עד כדי כך שאני אומר שלדעתי קול, זה תעודת הזהות של הבנאדם, במיוחד אנשים, אני לא יודע בן כמה אתה...".

32

"נו, זה בדיוק הגיל, אנשים כמוך פלוס מינוס עשר שנים, הולכים עם הקול שלי בתוך המוח שלהם".

בין אם במודע או שלא, במהלך השיחה ניגון הדיבור שלו הלך והאט עד שממש נשמע שאנחנו מדברים עם סקאר. כיליד שנות השמונים בעצמו, החתום מעלה יכול לספר על הצמרמורת שטיפסה במעלה גבו לאורך כל השיחה.

אני חייב להודות שאני שומע אותך עכשיו מדבר, וזה עושה לי קצת צמרמורת של פחד

"זהו, אתה מבין? זה כל כך חזק... אני גיבשתי קול, גוון קול שנכנס למוח, זה חורץ חריץ כמו דיסק ומזה אתה מקבל צמרמורת... ולכן אני מאמין שזאת הסיבה שתוך יום וחצי נהיו אלף חותמים בעצומה הזאת, שזה לא ייאמן".

בגלל שהוא מפחיד?

"לא, כי הוא היה כל כך חזק, תראה, זה לא רק סקאר, אני סבסטיאן מ'בת הים', אני פרולו מ'הגיבן מנוטרדאם'. אני בעיקר מגלם רעים בגלל קולי הנמוך, אבל גם נחמדים, סבסטיאן, פמוט ב'היפה והחיה' ואחרים".

באלאדין עשית גם את הרשע

"ב'אלאדין' את הרשע, את ג'פאר."

ג'פאר, סקאר, סבסטיאן, תפקידים ענקיים אחד אחד

"אני זכיתי, אני פשוט זכיתי. אני נפלתי בדיוק בתקופה הזאת שדיסני הוציאו את הדברים הכי יפים שלהם. תחילת שנות התשעים היו שנות פריחה בשביל דיסני, ועכשיו בשנים האחרונות הם מנסים לשחזר את ההצלחה הגדולה שהייתה להם אז, לפעמים זה מצליח פחות או יותר, אבל אף פעם לא באותה עוצמה. ואתם הילדים בגילך, אתם זכיתם, ואני זכיתי להיות בתוך המוח שלכם עם הקול שלי. לכן התגובה כל כך חזקה".

"לפני כמה חודשים העליתי את עצמי שר את 'בת הים הקטנה', ככה בלייב, מחזיק את הכלבה שלי. היו לזה איזה 700 תגובות, ככה בתיק, זה לא ייאמן כמה שזה חזק הדבר הזה... גם בתיאטרון, כשאני רק מוציא הברה, אנשים מזדקפות להם האוזניים. בתחנת דלק אני נכנס ואומר 'מלא', המתדלק ישר מסתכל. זה מאוד חזק הקטע של הקול".

איזו דמות אתה הכי אוהב?

"אני אוהב מאוד את סבסטיאן ואני אוהב מאוד את סקאר, אלה שני קצוות, זה דיכוטומי, אחד יוצא מעורו כדי לעשות טוב לאריאל והשני הוא רע, רע אולטימטיבי. שני הקצוות האלה, זה כמו אהבה ושנאה, זה מתחבר".

יש לך סיפורים על ילדים שנבהלו?

"כן, בהחלט. זאת שיזמה את העצומה, היא הודתה בפני שהיו לה סיוטים מהדמות הזאת בילדותה. אמרתי לה שבאמת לדעתי את 'מלך האריות' צריך לראות בגיל טיפה יותר מאוחר. אני זוכר שגם הילדים שלי לא ראו את זה עד גיל מסוים. תשמע, זה הסיפור של המלט".

יש את המוות של האבא

"כן, כן, זה קשה".

מהמם, תודה אלי, וכמובן שנחתום על העצומה

"כן, תחתמו, אולי אני אעשה את זה עוד פעם, אני מקווה שייצא לי, אף אחד לא מבטיח לי. תדע לך שכל תפקיד מתוך ה-80 תפקידים שהיו לי, עשיתי לכולם אודישן. זה לא שדיסני לקחו את אלי גורנשטיין".

אתה תהיה מוכן לעשות אודישן?

"אם יזמינו אותי, אני אעשה אודישן, בוודאי, לא בטוח שאתקבל אגב, אבל פה בארץ אני יודע שלאנשים זה חשוב, בגלל הילדות שלהם".

וגם בגלל שאנחנו יודעים שתעשה עבודה מעולה

"אני מבטיח לעשות את מיטב יכולתי".