ג'יימס קמרון ממשיך לטנף על "וונדר וומן" - והפעם החליט להגדיל לעשות ולגרור את גל גדות לתוך הבוץ. במאי "שליחות קטלנית" מתעקש שגיבורת הסרטים, שרה קונור, היא ייצוג פמיניסטי בהרבה מזה של וונדר וומן. בראיון בחודש שעבר, קמרון הביע הסתייגות מסרטה של פאטי ג'נקינס, ואמר כי דמותה של וונדר וומן היא דמות נשית מוחפצת. לטענתו, בשל העובדה ששרה קונור לא הייתה 'סמל יופי', כדבריו, הייצוג הנשי היה יותר פמיניסטי בסרטי "שליחות קטלנית". בראיון למגזין "הוליווד ריפורטר", קמרון חזר על הטענות וכדי להוכיח את דבריו, הזכיר את תחילת הקריירה של גדות כמלכת היופי של ישראל.

קמרון נשאל האם הוא עומד מאחורי הטענה שגל גדות גילמה "אייקון נשי מוחפץ", וענה בביטחון אופייני: "כן, אני עומד מאחורי זה. אני מתכוון, היא הייתה מיס ישראל, היא לבשה מעין תלבושת מחוך שהייתה מאוד מחמיאה. היא פשוט יפיפייה הורסת. בשבילי, זאת לא פריצת דרך פמיניסטית. הם נתנו לרקל וולש לעשות דברים כאלה בשנות השישים. האמירות היו בקונטקסט של שיחה על הסיבות בגללן שרה קונור – הדמות שלינדה המילטון (השחקנית - א"ר) יצרה בשנת 1991 – אם לא הקדימה את זמנה, לפחות הייתה פריצת דרך באותו זמן".

ג'יימס קמרון (צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL)
מה כואב לך? קמרון | צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL

קמרון חטף בחודש שעבר ביקורת על האמירות שלו, והבולטת בהם הייתה זו של במאית "וונדר וומן", פאטי ג'נקינס: "חוסר היכולת של ג'יימס קמרון להבין מה המשמעות של 'וונדר וומן', או מה שהוא מייצג עבור נשים בכל רחבי העולם הוא לא מפתיע, מאחר ולמרות היותו יוצר ענק – הוא פשוט לא אישה... אני מאמינה שנשים יכולות וצריכות להיות כל מה שהן רוצות, בדיוק כמו דמויות ראשיות גבריות. אין סוג נכון או לא נכון של נשים חזקות"

בתגובה לדבריה של ג'נקינס, קמרון המשיך להרים לעצמו ולדמותה של שרה קונור: "לינדה (המילטון - א"ר) נראתה נהדר. היא פשוט לא קיבלה יחס של אובייקט מיני. לא היה שום דבר מיני בדמות שלה. זה היה קשור בחרדה, בכוח רצון, בנחישות. היא הייתה מטורפת, היא הייתה מורכבת... היא לא הייתה שם כדי שיחבבו אותה או יסתכלו עליה בערגה, אבל היא הייתה חשובה, והקהל אהב אותה עד סוף הסרט".

לאחר שסיים להלל את סרטיו הישנים, הבמאי השחצן עבר מהרמות עצמיות לעקיצות מרומזות על חשבון ג'נקינס: "עד כמה שאני מעריך את העובדה שפאטי ביימה את הסרט ושהוליווד, אה, 'נתנה' לאשה לביים סרט אקשן גדול, לא חשבתי שיש שום דבר פורץ דרך ב'וונדר וומן'. חשבתי שזה היה סרט טוב. נקודה. הייתי בהלם מהעובדה שזאת (הדברים שאמר - א"ר) הייתה אמירה שנויה במחלוקת. זה היה די ברור בעיני. אני פשוט חושב שהוליווד לא מבינה את זה בקשר לנשים בסרטים מסחריים גדולים. בדרמה הם פתרו את זה, אבל כשזה מגיע לסרטי אקשן מסחריים, הם חושבים שהם צריכים לפנות לקהל יעד של נערים בני 18 ובני 14".

בסיום דבריו הוא ניסה, בדרכו המתנשאת, למתן מעט את האמירות הקטנוניות: "תראה, ההערות שלי היו קצת פשטניות. אני לא חוזר בי מהדברים, אבל אני אוסיף פרט קטן: אהבתי את העובדה שמבחינה מינית, ידה הייתה על העליונה מול הדמות הגברית, וחשבתי שזה היה כיף". יופי ג'יימס, באמת תודה. גבר נאור, כבר אמרנו? 

mako תרבות בפייסבוק