ראיון מלחמת העולם Z
גיל כהן אלורו (מימין) על סט מלחמת העולם Z
"מלחמת העולם Z" מרסק קופות ברחבי הגלובוס, ומכל עבר כבר צצות האשמות כי מדובר בסרט תעמולה ציוני. ולא פלא, חלק מהסרט, המתרחש בעולם פוסט אפוקליפטי שבו המין האנושי בסכנת הכחדה עקב מגיפת זומבים, מתרחש בישראל. ישראל, לפחות לפי הסרט, היא המדינה היחידה שהצליחה למנוע את התפשטות הזומבים בשטחה, ולא נספר לכם הרבה מעבר, אבל אתם עומדים לשמוע את שירם של להקת שבע "סלאם".

לאורך כל תקופת הצילומים שמענו על שחקניות ישראליות שנבחנו לתפקידים בסרט. בסופו של דבר דניאלה קרטס זכתה בתפקיד הנחשק ולאורך חלקים נרחבים מהסרט מסייעת לבראד פיט להיאבק בזומבים, חלום של רבים מאיתנו. אבל קרטס היא ממש לא הישראלית היחידה שהופיעה בסרט, בין שלל תפקידי החיילים הישראלים, שמדברים ללא הרף בעברית בסרט, נמצא גם גיל כהן אלורו, שחקן ישראלי בן 46 שחי בלונדון, שם הוא הקים משפחה ומנסה לטפח קריירה במשחק.

"שיחקתי את גנרל מס' 1", מספר אלורו, "הסצנה צולמה במלטה, אך מתרחשת בירושלים. הסצנה המקורית הייתה הרבה יותר מורכבת  ממה שרואים בסרט הסופי וכוללת יהודים וערבים רוקדים ושרים שירי שמחה ביחד. אני חושב שהסצנה קוצצה בחלקה מאחר והדימוי האוטופי הזה של יהודים וערבים שמחים ביחד מול אויב משותף הייתה קצת לא אמינה".

ראיון מלחמת העולם Z
בראד פיט נמלט בעזרת כוחותנו

איך הייתה העבודה על סט כל כך גדול ומקצועי?
"זו הייתה ממש חוויה מיוחדת עבורי, אני לא חושב שאי פעם הייתי בסט כל כך גדול עם כל הרבה ניצבים. גם לגבי שאר הדברים, הכל היה מאוד סודי, לא נתנו לנו לקרוא את כל התסריט, רק את הקטעים שלנו".

 הסרט צולם מחדש, התקציב התנפח ובכלל, הוא נחשב לפרויקט הוליוודי מקולל, למרות שכרגע הוא מחזיר את ההשקעה. היו רמזים לכך על הסט?

|אני לא כל כך מאמין באמונות תפלות, זה פשוט סרט עתיר תקציב וזה מה שקורה כשיש כל הרבה אנשים שמעורבים בעשייה. אני יודע שהם חתכו חלק ניכר מהסוף שצילמו במקור כי זה לא עבד. כשראינו את הסרט הסופי, הייתה תחושה שהסוף שצולם בסופו של דבר הוא מעין סוף פתוח כדי להשאיר אופציה לסרט המשך".

ראיון מלחמת העולם Z
הזומבים מאיימים לפרוץ את חומות ירושלים

"מלחמת העולם Z" הוא לא הפרויקט ההוליוודי של אלורו, ששיחק בעבר גם בסרט "1408" עם סמואל ג'קסון, בסרט עם מדונה ("יש לי רק שתי שורות, אבל לדעתי הן שתי השורות הכי מצחיקות בסרט") ובעוד שלל תפקידים קטנים.

בסופו של דבר נהנית מהסרט?
"מאוד נהניתי ממנו ולא רק בגלל שהיה לי בו חלק, אלא כי אני חושב שזה לא סרט על זומבים ויש שם מסר עמוק יותר. לדעתי זו אלגוריה למשהו אחר, יותר ביקורת על איך החברה והממשלה  מתמודדות או שלא מתמודדות עם איומים הרסניים. כמו כן אני חושב שהסצנה בירושלים הייתה טובה במיוחד ודניאלה קרטיס הייתה מצוינת".

ראיון מלחמת העולם Z
בראד פיט בחור נחמד
פגשת את בראד פיט?
"בתסריט המקורי אני אמור לומר לו שיהיה בשקט, וחשבתי לעצמי: 'איזה כיף, אני אגיד לבראד פיט לסתום'. אמנם לא יצא לי לנהל איתו שיחה, אבל כולם אמרו שהוא מאוד נעים ונחמד".

איך בעצם הגעת לתפקיד?
"יש לי פה סוכן וחיפשו שחקנים ישראלים, אז זה התאים להם. היה צוות יחסית גדול של ישראלים, כל הישראלים בלונדון היו שם. כשעשיתי את האודישן הראשון באתי עם תיק וכשהמלהקת ראתה אותו היא שאלה אותי אם הבאתי איתי רובה, אז עניתי לה שהשארתי אותו בארץ. אחרי כמה שבועות, כשכבר שכחתי מזה, פתאום הסוכן שלי הודיע שקיבלתי את התפקיד. בסצנה שלי היו מאות ניצבים, אני לא חושב שאי פעם הייתי בכזו הפקה גרנדיוזית. מזל ששרדתי את רצפת העריכה, כי היו שם גם שחקנים מוכרים שלא נכנסו לגרסה הסופית".

ראיון מלחמת העולם Z
אלורו, רוצה לשחק בארץ
מה הצעד הבא מבחינתך?
"אני רוצה לשחק תפקידי אופי, של באד גיי, או משהו מורכב יותר. והאמת היא שממש הייתי רוצה לשחק בסרטים בארץ. אני די נחוש להגיע לארץ ולשחק כאן. הקולנוע בארץ מאוד מתפתח ואני מנסה לראות איך אני יכול להיכנס לתעשייה הישראלית". 

 בואו לפייס שלנו