חמישים גוונים תמונות ראשונות (צילום: UPI media,  יחסי ציבור )
מרגישים נועזים. דקוטה ג'ונסון וג'יימי דורנר, כוכבי הסרט | צילום: UPI media, יחסי ציבור
אפשר לצחוק על לארס פון טרייר ו"נימפומנית" הבוטה שלו עוד הרבה, אבל נראה שהרעיון של סרטים פרובוקטיביים בתפוצה רחבה מתחיל לתפוס תאוצה. מפיקי "50 גוונים של אפור" (שצילומיו נפתחו רשמית השבוע) הודיעו שבכוונתם לשחרר לבתי הקולנוע בעולם לא רק את הגרסה "הרכה" לרב המכר הארוטי, אלא גם אחת נוספת ו"מלוכלכת" הרבה יותר.

"מה שאנחנו שומעים מהמעריצים הוא שהם רוצים לכלוך. הם רוצים שהסרט יהיה קרוב עד כמה שניתן למה שמתואר בספר", מסבירה דנה ברונטי, מפיקת הסרט. לטענתה מעריצות רבות של הספרים פנו אליה בשבועות האחרונים בבקשות חוזרות ונשנות לשמר את הרוח הקינקית שאפיינה את מערכת היחסים בין כריסטיאן גריי לאנסטסיה סטיל, גיבורי הספר.

חלקים נרחבים מתוך הספר, בהם מתוארים סצנות מין שגולשות לז'אנר הסאדו-מאזו, לא צפויים לעבור את מבחן הצנזורה הקשה של איגוד הסרטים האמריקאי. רק לפני מספר שבועות העניק אותו איגוד את הדירוג השני המחמיר ביותר (R – הכניסה מותרת לצופים מתחת לגיל 17 בליווי מבוגר בלבד) לדרמה הסטרילית "פילומינה", רק בגלל שהמילה "Fuck" נאמרה בה פעמיים. אין סיכוי ש"50 גוונים" תזכה לטיפול עדין יותר, אבל יוצריה מכוונים אפילו גבוה יותר בסולם הדירוג.

הגרסה הראשונה של הסרט מכוונת לדירוג R וצפויה לכלול עירום וסצנות מין "רכות", בעוד שבגרסה הסליזית יותר יופיעו שימוש בסמים ומין בכפייה, מאפיינים שיזכו אותה בדירוג המחמיר מכולם (NC17 – הכניסה מותרת לצופים מגיל 17 ומעלה בלבד). "תמיד חשבתי שזה יהיה ממש מגניב לשחרר גרסת R, לחכות מספר שבועות ואז לשחרר גרסת NC17", קובעת ברונטי, "כולם ירצו לראות את הגרסה הראשונה ואם הם ירצו ללכת קצת יותר רחוק תהיה להם גם את הגרסה הנועזת יותר. האוהדים והאולפנים ירוויחו מכל הסיפור".

אריקה מיטשל ג'יימס (צילום: Andrew H. Walker, GettyImages IL)
המעריצות דורשות נאמנות לספר | צילום: Andrew H. Walker, GettyImages IL
האסטרטגיה הזאת עשויה להפוך בתי קולנוע רבים ברחבי העולם למה שהוגדר בעבר כ"בתי קולנוע למבוגרים בלבד", כאלו שהציגו סרטים פורנוגרפיים וסמי-פורנוגרפיים בהקרנות חצות ונדרשו לרישיון מיוחד כדי לפעול. כעת יאלצו גם בתי קולנוע שיחפצו בסרט הפרובוקטיבי לבקש אישור מיוחד מהרשויות ליצירת הקרנות לילה קינקיות.

תאריך ההפצה של "50 גוונים של אפור" נקבע ל-13 בפברואר, 2015, סמוך לוולנטיינס דיי. הגרסה שבה האהבה רכה פחות צפויה לפי החשבון הזה להגיע בסביבות אמצע מרץ.

>> בואו לפייסבוק שלנו