בסוף השבוע האחרון ענקית התוכן הטלוויזיוני נטפליקס הייתה אמורה לחגוג את עלייתו של "Beasts of No Nation" לאקרנים, בצעד שנתפס כניסיון הראשון שלה להפגין נוכחות גם על המסך הגדול. בתעשיית הקולנוע האמריקאית, מנגד, היה מי שיקלקל את החגיגה: שרשראות ההפצה הגדולות – כדוגמת סינמארק ו-AMC -  סירבו לשתף פעולה עם המהלך של הרשת, שלתפיסתם, רוצחת וגם יורשת; לא רק שהיא נוגסת ברווחיהם מאז שהוקמה (ביחד, כמובן, עם אתרי אינטרנט פיראטיים להורדה וצפייה ישירה), אלא שבמקביל להקרנות באולמות הקולנוע, היא מאפשרת למנויה לצפות בסרט מהבית ללא תוספת תשלום.

קראו עוד: אילו סרטים כן היו רווחיים בסוף השבוע?

למרות החרם שאורגן נגדה, נטפליקס מצאה לבסוף 31 בתי קולנוע שיסכימו להקרין את הסרט, ככל הנראה משיקולי יחסי ציבור. הנתונים בקופות היו קטסטרופליים: הסרט קושש בסוף השבוע 50 אלף דולר בלבד, מה שהעמיד אותו במקום ה-33 והמביך בטבלת שוברי הקופות. בנטפליקס סירבו אמנם לחשוף את נתוני הצפייה הישירה בסרט, אבל אמרו כי "הם בהחלט מרוצים מהם". פטריק קורקורן, בכיר באיגוד בעלי בתי הקולנוע בארה"ב, אמר: "בתי קולנוע מחפשים מפיץ מחויב ורציני, שתומך בתכנים שלו דרך שיווק ובלעדיות. היה ברור שנטפליקס לא רציניים מבחינה הזאת".

מנגד, ישנם בכירים בתעשייה שמבינים שמדובר בקרב אבוד מראש. "האם זה פתרון טוב לטווח הארוך? לא", אמר איש התקשורת ג'ף בוק לאתר TheWrap. "האם זה יכול לגרום בעתיד הרחוק לצרכנים לצאת נגד בתי הקולנוע? ככל הנראה". "הסרט שלנו יפהפה מבחינה ויזואלית ובעל משמעות חברתית" אמר טד סרנדוס, ראש מחלקת התוכן של נטפליקס. "מבקרי הקולנוע והצופים נהנו לראות אותו גם בערוץ שלנו וגם בבתי הקולנוע. זו זכות להציע סיפור אנושי כזה לאנשים ביותר מ-50 מדינות. אם זה יקרה בבתי הקולנוע השבוע, או בכל מכשיר בעל חיבור אינטרנטי היום ובכל זמן עתידי, אנשים מכל העולם ידעו להעריך את הסרט הזה". בכיר אחר בנטפליקס אמר: "מבחינת שיווק ופרסים, הסרט לא נפגע כלל. ברור כי הרבה אנשים העדיפו לצפות בו בערוץ שלנו מאשר ללכת לקולנוע".

נטפליקס, כמובן, לא תוותר בקלות – ויש לה בקנה כמה להיטים פוטנציאליים נוספים שהיא מייעדת למסך הגדול. מלבד "Beasts of No Nation", דרמת מלחמה המבוססת על יצירתו של הסופר הגנאי אוזודינמה אווילה, הרשת עתידה להוציא לאקרנים סרט בכיכובו של אדם סנדלר ("Ridiculous Six"), סרט המשך ל"נמר, דרקון" ואת הקומדיה "Pee-wee's Big Holiday" בבימויו של ג'ון לי. לא ניתן לחזות כמה זמן ישרדו אנשי התעשייה המסורתית במאבק מול ענקית התוכן, אבל ההיסטוריה - כידוע - משחקת לרעתם.