יותר משלושה חודשים לאחר צאת הסרט, כבר היינו בטוחים שישנה תמימות דעים די ברורה שם בחוץ לגבי "וונדר וומן" – או שאתם מחבבים את הסרט, או שאתם ממש ממש אוהבים את הסרט. אבל מי שהעז לנפץ את הבועה, ועוד בראיון ל"גארדיאן", הוא הבמאי והמפיק ההוליוודי המוערך – ג'יימס קמרון.

"כל הטפיחה על השכם העצמית שעשתה הוליווד בעקבות 'וונדר וומן' היא ממש מוטעית. היא דמות מוחפצת, וזה פשוט הוליווד ה'גברית' עושה את אותו הדבר כמו תמיד", אמר קמרון, שאחראי על להיטי ענק כמו "אווטאר", "טיטאניק" ו"שליחות קטלנית". "אני לא אומר שלא אהבתי את הסרט, אבל לטעמי – הוא מהווה צעד אחורה". 

קמרון שנוהג לשים גם הוא נשים בפרונט של סרטי האקשן שלו, כמו סיגורני וויבר ב"שובו של הנוסע השמיני", ולינדה המילטון ב"שליחות קטלנית", המשיך והשווה את וונדר וומן של גל גדות לדמותה של המילטון – שרה קונור: "שרה קונור לא הייתה סמל יופי. היא הייתה חזקה, מודאגת, היא הייתה אמא נוראית, והיא הרוויחה את הכבוד של הקהל אחרי שעברה קשיים רבים... ועבורי, [היתרון של דמויות כמו שרה] הן כל כך ברורות. כלומר, חצי מהקהל מורכב מנשים!". 

ג'יימס קמרון (צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL)
אתה לא תבין, אתה לא אישה. קמרון | צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL

כעת, במאית "וונדר וומן" פאטי ג'נקינס עונה לטענותיו של קמרון, ועושה את זה באלגנטיות המתבקשת: "חוסר היכולת של ג'יימס קמרון להבין מה המשמעות של 'וונדר וומן', או מה שהוא מייצג עבור נשים בכל רחבי העולם הוא לא מפתיע, מאחר ולמרות היותו יוצר ענק – הוא פשוט לא אישה", היא כתבה בפוסט בטוויטר. "נשים חזקות הן נהדרות. השבחים שלו לסרט שלי 'מונסטר', ולאופן בו תיארנו אישה חזקה אך פגומה היו כל כך מוערכים. אבל אם נשים צריכות להיות תמיד קשות, קשוחות ומודאגות כדי להיות חזקות, ואנחנו לא חופשיות להיות רב ממדיות או לחגוג אייקון נשי כי היא אטרקטיבית ואוהבת – אז לא הגענו רחוק במיוחד".


היא הוסיפה ואמרה, "אני מאמינה שנשים יכולות וצריכות להיות הכל בדיוק כמו דמויות ראשיות גבריות. אין סוג נכון או לא נכון של נשים חזקות. והקהל הנשי המאסיבי שהפך את הסרט ללהיט שהוא, יכול לבחור לשפוט בעצמו את האייקונים שמהווים שינוי". זה הזמן להוסיף כמה סנאפים באוויר?

כידוע, מאז יציאתו במאי, "וונדר וומן" הספיק להפוך לסרט הלייב-אקשן המבוים על ידי אישה הכי רווחי אי פעם, צבר ציון די מדהים של 92% באתר "Rotten Tomatoes" וקיבל ביקורות משבחות מכל הצדדים – מבקרים, צופים, סלבס ואפילו קולגות ממארוול. החודש הוא אף חצה את רף 800 מיליון הדולר בקופות ברחבי העולם, כשסרט ההמשך, "וונדר וומן 2", עתיד לצאת ב-19 בדצמבר 2019. קמרון, מצידו, עובד על ארבעה המשכונים לסרט "אווטאר" מ-2009, כשהצילומים עתידים להתחיל בספטמבר.