מייק טייסון ובראד פיט (צילום: Stephen Lovekin, GettyImages IL)
בראד פיט. חוסר רגישות | צילום: Stephen Lovekin, GettyImages IL
סרטו החדש של בראד פיט, "Fury"  - שעוסק בקבוצת חיילים אמריקאיים בגרמניה הנאצית בסוף מלחמת העולם השנייה שנקלעים למשימה מיוחדת, מצטלם בימים אלו בבריטניה.

ביום ראשון האחרון עוררו הצילומים מהומה לא נעימה, בעקבות צילומי סצנת מלחמה נגד הנאצים. לא שיש בעיה עם סצנות מלחמה הכוללות נאצים, אבל כשהן מצטלמות בכפר אנגלי מנומנם בבוקר יום הזיכרון הבריטי הלאומי לנופלים במלחמת העולם השנייה – זה קצת חסר רגישות.

הבמאי האמריקאי דיויד אייר ניהל את הצילומים באוקספורדשיר, שכללו שלל פיצוצים, ניצבים במדי נאצים שרצים ממקום למקום ומכונות עשן. הוא סרב לעצור את הצילומים במהלך הסופ"ש המיוחד, למרות בקשה מפורשת מגורמים מקומיים לכבד את היום הרגיש.

אין תמונה
מתוך סרטו החדש של בראד פיט Fury
"זה היה לא ראוי והרבה אנשים מאוד נפגעו", סיפרו מקומיים לדיילי מייל הבריטי, "ההחלטה להמשיך לצלם, כולל טנקים שעוברים ברחובות ויריות תותחים, הייתה חסרת כבוד, במיוחד בזמן שהאומה כולה הרכינה ראש לזכרם של אלו שסייעו לעצור את הנאצים".

חלק מהמקומיים שלוהקו כניצבים, סיפרו כי חשו אי נוחות עזה במדי הנאצים שניתנו להם באותו היום, אבל לא אמרו דבר מחשש לאבד את עבודתם.

קולונל ריצ'ארד קמפ, מפקד לשעבר בצבא הבריטי, התראיין גם הוא ואמר כי "במאי שסרטו מרוויח מההקרבה שנעשתה על ידי 800,000 חיילים בריטים ואמריקאיים במלחמת העולם השנייה, צריך לפחות לעצור ולכבד את זכרם".