גורמים בישראל מעריכים בזהירות ביממה האחרונה שמבצע "צוק איתן" מאחורינו, אבל נראה שההשלכות העולמיות שלו רק מתחילות. ה-Tricycle Theatre בלונדון, שאירח בשמונה השנים האחרונות את פסטיבל הקולנוע היהודי בעיר, הודיע אתמול (שלישי) שהחליט לנתק את קשריו עם המארגנים בשל מה שהוגדר כ"רגישות בעקבות הקונפליקט הישראלי-פלסטיני", ולא לארח את הפסטיבל שהיה אמור להתקיים בין ה-6 ל-31 באוגוסט

המנהלת האמנותית של התיאטרון, אינדו רובסינגהאם, הסבירה את ההחלטה בראיון לגרדיאן: "הפסטיבל מקבל מימון חלק מהשגרירות הישראלית בלונדון. לאור הקונפליקט הנוכחי בעזה, אנחנו מרגישים שזה יהיה לא ראוי לקבל מימון ממשלתי מאחד הצדדים הלוחמים". רובינסגהאם טענה כי התיאטרון הציע לכסות את ההפסדים הצפויים של המארגנים והבהירה שהתיאטרון ישמח להמשיך ולשתף פעולה עם הפסטיבל במידה ויימצא מימון מגורם לא ממשלתי.

כצפוי, מארגני הפסטיבל קיבלו את ההודעה באכזבה גדולה. ג'ודי איירונסייד, מייסדת ומנהלת הפסטיבל, תקפה את החלטת התיאטרון: "העובדה שהם לא רוצים לעבוד עם גוף שהוא בבירור גוף א-פוליטי מאכזבת מאד. הם בחרו בחרם על פני המשמעות של חגיגת התרבות היהודית, שקשורה באופן ברור למדינת ישראל". אירונסייד הבהירה כי הפסטיבל דגל מאז ומעולם בפתרון סכסוכים באמצעות דיאלוג וכי אינה מתכוונת להפסיק את מימון השגרירות הישראלית.

גורמים בקהילת התיאטרון בבריטניה תקפו בחריפות את ההחלטה, כשחלקם מכנים אותה "אנטישמיות ברורה" וקוראים ליהודים במדינה להחרים את התיאטרון מעתה והלאה. מנגד, החליט מנהל התיאטרון הלאומי הבריטי, ניקולס הייטנר, לעמוד מאחורי מנהלי התיאטרון: "אני מבין לחלוטין מדוע הם הרגישו צורך להתעקש שאף ארגון מדיני לא יממן את הפסטיבל".